Gå til innhold

Gutten min har kul mellom nakken og halsen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, dette er så skummelt.

Oppdaget i går at gutten min på 5 mnd har en kul på størrelse med en ert ca mellom nakken og halsen, nederst ved hårfestet på siden...

Den føles litt som ett stort myggestikk som er under huden. Jeg tenkte at det går sikkert over helt til jeg plutselig kom på at da han var ganske nyfødt hadde han også en kul på det stedet, men da var den mye mindre. Dette betyr altså at den lille kulen slettes ikke har blitt borte, men den har vokst!!!!!!!

Hvordan kan jeg ha glemt bort hele kulen og ikke fulgt med den????????

Nå skal vi til legen i morgen, men jeg klarer jo ikke å tenke på noen ting annet og er selvfølgelig livredd for at det er en svulst!!!!!!

Har ett håp om at det er en fettklump, men jeg kan jo virkelig ingenting om kuler. Det eneste jeg vet er at kuler kan bety kreft!!!

Nå trenger jeg virkelig at noen her inne kan fortelle at akkurat dette har de vært med på og det var helt ufarlig :o)

Da klarer jeg kanskje å slappe av litt frem til vi får sikrere svar fra lege.

Skrevet

mest sansynlig lymfekjertel de blir litt større vis en er syk - forsjølet. Er en del av imunforsvaret

Skrevet

Ja, men den sitter ikke der hvor man vanligvis kjenner etter lymfekjertler. Ikke har han vært noe syk heller, annet enn en soppinfeksjon i munnen som virker som er forsvunnet. Kulen har jo tydeligvis vært der hele tiden og vokst.....

Nei, jeg klarer ikke slappe av, sitter og svarer litt på forskjellige spørsmål her inne- det hjelper å tenke på noe annet litt hvertfall.

Skrevet

Mest sannsynlig som hun ovenfor nenvner, lymfeknuter. Joda, vi har lymfeknuter i nakken

Skrevet

En slik har både jeg og jenta mi og:)

Det er ikke bestandig jeg kjenner min heller. Kjennes som om den sitter på en sene eller muskel baki der. Har aldri vært til lege med den heller..

Skrevet

Da håper jeg sterkt på lymfeknuter :o)

Han var hos manuellterapeut i går og ble tøyd skikkelig i nakken (akkurat der), kan det kanskje gjøre lymfene hovne?

Skrevet

Det har min sønn også, den har vært der siden han var nyfødt. Lege sa det var lymfeknute og ikke farlig..

Skrevet

Gutten min har hatt slike hovne lymfekjertler både der du beskriver, under armene og i lysken. Stort sett helt ufarlig, men be legen din om å sjekke dem. Vi fikk beskjed om å holde øye med dem slik at de ikke ble enda større. (Ikke for ofte, men en gang i uka eller så.) Han har litt nedsatt immunforsvar, så kan være det som er grunnen, ettersom han lett blir syk i forkjølelsessesongen. Gutten min sine er der ennå, men de har blitt litt mindre og han er ikke plaget av dem. :)

Skrevet

Gutten min hadde også ein slik ein, legen på hs såg på den og den har blitt borte nå, han er 5,5år den dag i dag!!!

Er nok ikkje noko farlig skal du sjå ;)

Skrevet

Det hadde min gutt også i den alderen- fra han var ca 2 mnd og frem til han var ca. 6. Litt nedenfor øret, rett før hårfestet satt den! Jeg fikk helt åndenød da jeg oppdaget den, helt til legen kjente på den og kunne konstatere at det var en liten fettklump som ville forsvinne av seg selv. Og det gjorde den også:-) Sjekk med legen hvis du er usikker, men det hørtes akkurat ut som den fettklumpen gutten min hadde.

Skrevet

Tanteungen min hadde en kul på halsen, det var ikke en lymfekjertel men en slags svulst. Lymfekjertler er litt geleaktige og du kan flytte litt på dem på en måte, den kulen tanteungen min hadde var helt hard og fast og den vokste.

De opererte den bort men det var ikke noe ondartet.

Forresten så har sønnen min på 3 år også en kul på halsen, men det ser jeg er en lymfekjertel.

Skrevet

Kulen flytter liksom på seg under der, så da er det vel lymfekjertel, men det ekle er at den er mye større nå enn da han var nyfødt.....

Skal uansett høre med legen :o)

Tusen takk for mange svar!

Skrevet

For de av dere som lurer så kan jeg fortelle at legen tok ultralyd av kulen og det var helt tydelig en lymfekjertel. Antagelig hovnet opp pga flere myggestikk som han har i hodet for tiden :o)

Så nå er vi så glade som bare det!

Tusen takk for alle svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...