Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 9. september 2009 #1 Del Skrevet 9. september 2009 Hvilken oppfølging får dere i dette svangerskapet? Jeg ble lagt inn med premature rier i uke 25. Og ble sykemeldt ut svangerskapet. Hadde likevell kynnere hvert 10 min. ut svangerskapet. Men fødte til termin. Har tidligere snakket med en overlege på svangerskapspoliklinikken ang dette. Og hun sa det var vanlig med oppfølging og kontroller på svangerskapspoliklinikken i svangerskap nr. 2. Samt sykemelding fra og med 3 mnd. og ut svangerskapet. Hvordan har dere forholdt dere? Er så redd for at det samme skal skje igjen, og at jeg faktisk skal føde prematurt. Sist gang ble jeg omtrent sengeliggende fra uke 25 og frem til uke 36. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140636961-dere-med-premature-rier-i-1-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza-76 Skrevet 11. september 2009 #2 Del Skrevet 11. september 2009 Hei du! Jeg hadde mye kynnere/premature rier i mitt første svangerskap. Var innlagt i uke 27 med forkortet livmorhals, men ble raskt skrevet ut pga ingen forverring. Fikk da beskjed om å ta kontakt igjen hvis kynnerne ble verre. Det var fortsatt mye kynnere, men ikke verre, så jeg bare tok det med ro og tok var ikke til flere ul-kontroller. Fødte i uke 35. Denne gangen har jeg hatt kynnere siden uke 12. Er i uke 25 nå og har MYE og innimellom kraftige kynnere. Tar det veeeeldig med ro, men har ikke sengeleie. Er nå til ul-kontroll annenhver uke. Litt forkortet livmorhals i uke 24, er veldig spent på neste ukes kontroll! Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye jeg skal tillate meg å gjøre... Vil jo ikke føde prematurt.... Hvor langt er du kommet denne gang, da? Du har et barn på tre år fra før? Du bør vel prøve å unngå å løfte han for mye...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140636961-dere-med-premature-rier-i-1-svangerskap/#findComment-140647169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå