Gå til innhold

1 år, 3 MA, veien videre.....

Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 34 år som i september ifjor sluttet på p-piller for å bli gravid og oppfylle babydrømmen. Har blitt gravid 3 ganger dette året, men alle graviditetene har endt i MA rundt uke 6-7. Fordi jeg ikke har hatt smerter eller blødninger har de ikke blitt oppdaget før i ca uke 10, da etter min dårlige magefølelse.

Var på Gyn Pol på Ullevål mandag for tredje gang (des-08, mai-09, sept-09) og håper jeg slipper gå gjennom det igjen, selv om de som jobber der er alle tiders... Har vært innom på forumene for ufrivillig abort her inne og fått mye informasjon - og håp om at det en dag skal gå min vei også. Er avdelingsleder i barnehage og håper det en gang skal bli min tur til å være mamma`en til noen.

Legen jeg var hos på Ullevål så hun ønsket å følge meg opp og skulle ta meg inn om ca 6 uker for ulike tester. Forstår at de ikke alltid finner ut av noe, men det er jo verdt et forsøk. Har lest om det med blodgjennomstrømning og overaktivt immunforsvar, dette er ting man kan få hjelp til ikke sant?

Er spent på veien videre og selv om det er tøft nå, fortsetter jeg å håpe på at det en dag blir min tur også....

Fortsetter under...

Uff, stakar.... har hatt 2 MA selv, siste 21.aug. Er knusende, og ting føles ofte veldig svart... Men man kan jo ikke gi opp heller !!

Mine har oxo dødd i uke 6-7... D er den uken hjertet deres skal igang, d får meg til å tro at blodtilstrømningen ikke er bra nok... kanskje..??..

Forøvrig syns jeg d er veldig synd at d skal være nødvendig å miste 3 ganger før en får hjelp..

Bra du har møtt en lege som vil følge deg opp. Tenker du vil få babyen din !!

Jeg har jo barn, men har begynt å bli "gammel" (*FNYS*); 38 år, men skal jaggu ikke gi opp. Jeg fikk beskjed om å ringe sykehuset med en gang jeg ble gravid igjen, og skal til gyn. neste uke. Blodfortynnende ligger klar til testen er positiv.. :))

Lykke til !!!

Hun legen ringte meg igjen idag og så det var IVF/ prøverør- avdelingen på Ullevål som fulgte opp disse sakene, så jeg skulle visstnok få innkalling derfra ganske snart. Regner med at de har mye erfaring og vet hva de skal se etter. Har du tatt noen tester?

Blir 35 år i oktober og følte meg plutselig gammel, men det er vel håp allikevel, gravide kan vi jo hvertfall bli.... Virker som en kritisk tid rundt uke 6-7, kan vel ikke bare være tilfeldigheter?

Vært ute på litt shopping og hårstell hos frisør i dag, godt å få ting litt på avstand, virker lenge siden vi fikk den dårlige nyheten sist torsdag. Livet går jo videre selv om man blir litt ensporet i hodet innimellom.

Lykke til til deg/dere også. Får vel vente på innkalling før vi planlegger neste forsøk vi!

Hei håp i 2010

Huff så trist å lese. Så utrolig tungt år. Kjenner meg godt igjen. Har mistet 5 på 1,5 år.

Kan ikke være så lett å jobbe i barnehage heller. Stadig bli påminnet om foreldreskapet..

Så bra at du skal få hjelp. Men vær forberedet på at de ofte ikke finner noen ting. Men i veldig mange tilfeller vil de uansett gi blodfortynnende fordi man mistenker problem med blodgjennomstømningen/blodpropper i morkaka.

Jeg har en blodfeil (lett for å få blodpropper - Leiden Mutasjon) og skal ta blodfortynnende når jeg er gravid. Om jeg mister igjen har vi diskutert evt kortisonbehandling mot "natrual killer cells". En slags overaktivt immunforsvar som du nevner.

Jeg er så heldig at jeg har en gutt på 3,5 år. Men min største drøm er å få en liten til. Har rukket å bli 36 år, så jeg er forbi den uttalte perfekte alder for å få barn... Men jeg gir ikke opp ennå!

Håper du får en rask utredning, så du kan fortsette å forsøke så fort som mulig. Lykke til! Kysser fingrene min for at 2010 blir året for oss alle!

Har forstått at de ikke alltid finner ut hva som er galt på utredning, men håper jo allikevel jeg da! Det med immunforsvaret er det det samme som ved "nornale" ting som infulensa etc? Etter 10 år i barnehage er jeg jo immun mot alt - aldri syk, infulensa, feber eller noe. Men kan hende det er noe helt annet...

Huff, 5 ganger etter hverandre må være steintøft, nærmer seg umennesklig det. Så "Unge Mødre" på tv i går og tenkte at det kanskje var for 15 år siden man skulle startet? Men, er glad jeg ikke er der også. 2 reiser til Australia, studietid i Tromsø mm,, ville ikke vært der foruten.

Vi overtok hus i juli og sommeren har vært slitsom med flytting og masse oppussing. Ingen ferie, så var langt nede fysisk og psykisk da jeg var på UL torsdag. Kjenner energien er på vei tilbake nå, skal nok være klar for bhg-englene mine til mandag igjen.

Hadde planlagt bryllup og bryllupsreise til Australia i 2010, nøyer meg med bryllup og baby jeg om det går som det skal! :o)

Trist å høre historien din, og at du har måttet gå gjennom dette. Dessverre er vi flere som forstår litt av det du går gjennom nå. Jeg mistet tre ganger i løpet av et halvår fra sist jul og til sommeren (mistet tvillinger i to omganger pluss en enkel spire). Tvillingene mistet vi i MA oppdaget rundt 10 uker på vei, spiren døde etter 9 uker, så SA ved 12 fullgåtte uker. Andre svangerskap endte i ny MA oppdaget igjen litt over 10 uker på vei, spiren hadde dødd i løpet av de to ukene før. Alle mine har vi sett hjerteaksjon på, og den vi mistet i SA hadde fortsatt et bankende hjerte da han kom ut. I tillegg er begge svangerskapene mine resultat av prøverørsbehandling, vi har nå snart vært prøvere i 5,5 år og skal igang med 7.forsøk om noen uker.

Ifbm utredning for habituell finner de årsak i rundt 50% av tilfellene, så det er ikke veldig gode odds for å få svar - men for de fleste av oss er det jo viktig å i alle fall gjøre det vi kan. Jeg hadde kun et unormalt blodprøveresultat, ellers er jeg sjekket opp og ned opptil flere ganger (også pga barnløsheten) og alt ser helt fint ut. Får se - utredningen er ikke helt avsluttet enda.

Jeg vet det ikke hjelper så mye akkurat nå, men det er i alle fall svært positivt at du lett blir gravid - det er jo det første steget på veien. Så håper jeg du får god oppfølging i utredningsprosessen og i neste svangerskap.

Hold oss gjerne orientert!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...