Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Hei alle der ute! Hold ut og vær tapre! Det er utrolig tøft å være en såkalt "sliter", jeg vet. Jeg fikk diagnosen PCOS når jeg var 15. Gikk på P-piller til jeg var 27 og sluttet da for å planlegge graviditet. Begynte på Metformin og tok dette i 1,5 år, for så å starte med Provera og Pergotime. Hadde absolutt ingen tegn på at jeg hadde eggløsning og fikk ikke regelmessig mens. Etter to runder med Pergotime var det like før jeg ga opp alt sammen. Syntes jeg fikk alt for lite informasjon og den lille informasjonen jeg fikk stemte ikke over ens med det jeg opplevde (bl.a. veldig lang syklus). Etter en måned med opphold tok jeg en test "forsikkerhetsskyld" før jeg skulle gå på en ny og utmattende runde. Det viste seg at jeg var blitt gravid, uten at jeg kan si eksakt når dette skjedde... Sitter her nå, 40 uker og 5 dager på vei med dette etterlengtede barnet og klager på alt det som alle andre gravide klager på... Utrolig hvor fort man glemmer... Ville bare slenge ut et lite lyspunkt til dere som er fortvilede. Husk: 60% av alle med PCOS blir gravide innen ett år. Ikke gi opp!! Lykke til...
Meg1972 Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Takk for at du deler din historie! Det er godt å høyra at andre lukkast vha pergotime - det gjev håp for oss andre også:-) Har sjølv PCO og lange syklusar (hvis slikt kan kallast syklus...). Har gått på 3 kurar med pergo, men får ikkje eggløysing etter same skjema som det vanlege. Ikkje eggløysing enno på dag 23 i denne runden, i alle fall... Men eg veit det er håp om klaff - håpar berre det ikkje vert så lenge til! Gratulerer til deg - og lukke til!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Åh, hele 60%? Det høres helt fantastisk ut. Kan jeg bare spørre hvor du har fått vite det? Om det stemmer fikk jeg plutselig en skikkelig opptur på en ellers dårlig dag. :-)
Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 24. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2009 Det fikk jeg vite gjennom en veldig god bok som heter Snarveier til svangerskapet 92 råd til deg som vil bli gravid - med ønskebarnet. Den er skrevet av Rikke Bjurstrøm. Den er veldig lettlest og inneholder mange gode og noen ikke så veldig gode råd for å bli gravid. Jeg dobbeltsjekket dette med gynekologen min og hun kunne bekrefte tallene. Var en skikkelig opptur for meg også. Ønsker deg lykke til!! PS Nicket mitt er forandret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå