♥ Lolly ♥ Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Var til første legekontroll i dag og er i min niende uke. Avslutningsvis under kontrollen lyttet hun med et fancy utstyr etter hjertelyd - ganske lenge og nøye. Men uten resultat. Ble kalt inn igjen til ny time i uke 12. Er det noen andre som har opplevd noe lignende eller bør jeg virkelig begynne å bekymre meg nå... Håper at noen kan gi meg litt synspunkter/erfaringer og på forhånd takk dersom noen vil svare.
3barnsmor? Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 altfor tidlig at lege skal begynne å lytte etter hjertelyd nå
mamma og my Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Syns det egentlig er litt dumt av legen din å lete etter hjertelyden, for det er veldig stor sjanse for at en ikke hører den- og det betyr ikke at noe er galt, og så blir du gående og bekyrmre deg. Legen min ville ikke lytte etter hjertelyd da jeg var i uke 12 av den grunnen.
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Ikke bekymr deg. De aller fleste leger leter ikke etter hjertelyden før etter uke 12, mange ikke før i uke 14 og utover.... Du vil alltid finne historier omde som finner hjertelyd kjempetidlig (noen nesten før hjertet begynner å slå :-)), men disse er ikke normalen. Bare veldig heldige. Selv fant jeg hjertelyden denne gangen i uke 11 og det var deilig da jeg her mistet rundt den tiden før, men med sistemann så fant de ikke hjertelyd før uke 13 eller 14... Så slapp av og kos deg
sommerbaby! Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 det er bare tull at legen din leter etter hjertelyden så tidlig... jeg var til jordmor i uke 16, og vi fant ikke hjertelyden.. ble sendt på ul, og ble da satt tilbake ca 3 uker. jeg var altså 13+4, og ingen hjertelyd var mulig å finne.. fosteret var friskt som bare det, og Lucas er nå 2,5 år så ingen grunn til bekymring =)
Gjest Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jeg er også i uke 9 og var hos legen igår pga blødning mandag,men hun ville ikke prøve finne hjertelyden,sjelden man finner den i uke 9 sa hun og det ville bare stresse meg....som det tydeligvis har gjort med deg=0(( Fortvil ikke,alt er nok bra med den lille spiren din=0)))
-68mamma Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Hvis du er nervøs - ville jeg tatt en innvendig UL så du fikk se hjertet slå - da vil de nemlig fint kunne se det i uke 9. Lykke til !
indigomamma Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 man ser hjertet slå på vanlig ul i uke 9 også. men husk..som de andre sier. det er alt for tidlig for å finne hjertelyd med dopler nå. legen din var kasnkje ikke helt kjent med dette fenomenet..men ingen fare. de finner hjertelyden neste gang vet du
♥ Lolly ♥ Skrevet 9. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2009 Takk for alle tilbakemeldinger. Litt roligere med tanke på at det kanskje er for tidlig å høre hjertelyden. Krysser fingrene for at alt er i orden ved neste kontroll:)
♥ Lolly ♥ Skrevet 10. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2009 Ble ganske stresset etter å ha lest et innlegg/en historie om en med lignende erfaringer på "terminklubb april 2010". Nå har jeg booket time for ultralyd i morgen og kjenner at det blir lange timer fremover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå