Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jenta mi på 14 mnd bruker å se på Drømmehagen, men tror ikke det er så "pedagogisk riktig" eller lærende... Hva liker deres barn å se på? Vurderer å kjøpe noen filmer som hun kan se på.. anbefalinger? (jeg vet de små ikke bør se så mye tv/film, men synes det er en fin del av kveldsrutinen - ser max 15-25 min).
Gjest Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Drømmehagen er vel ikke det værste, de fleste småttiser jeg vet om ser dette fast hver dag som barnetv. Ville ikke stresset med å finne noe annet. Drømmehagen er laget med tanke for så små barn. Her er lillemann ikke spes opptatt av tv, men drømmehagen liker han, filmer uansett hva, bryr han seg ikke om.
kisselin Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Som pedagog mener jeg Drømmehagen er ganske pedagogisk riktig. Ting går rolig og sakte så barna får tid til å følge med, det er mye farger og lyd som små barn liker (spesielt grønt som er en av de første fargene de minste skiller ut) Det er ikke minst veldig pedagogisk språk ved at de bruker mye "over, under, ved siden av" o.l som er korrekte og viktige begreper for barnet. La jenta de se på det med god samvittighet. Har ikke så mye annet å anbefale. Datteren min ser drømmehagen hver dag, i tilleg til noe annet barne tv og. Tror ikke dette er noe skadelig. Må ikke overdrive frykten for tv. Det viktigste er at barnet gjør mer enn å bare se tv, video. Barnet må lære seg å underholde seg selv.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 forstår ikke hvorfor det ikke er pedagogisk riktig med drømmehagen...? er det virkelig mulig å være bekymret for det? ble litt overrasket nå jeg.
lille sprelle Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 har prøvd to ganger å sette på drømmehagen til snuppa, men hun vil lese "bot" (er 1,5 år) samtidig.... jeg tror det er hva ungene venner seg til. Hos oss er ikke tv-en på når hun er våken (hva skal vi det for?), så da er ikke den så fryktelig spennende (annet enn fjernkontrollen da....) musikk er imidlertid helt topp! har en som heter noe sånt som klassisk barneplate - gode innspillinger med lettfattelig klassisk musikk - og hun danser til den like gjerne som til f.eks. blekkulf eller andre barneplater.
WeeOne Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jenta mi likte ikke drømmehagen så godt, men hun elsket Noddy! Nå er hun over 2 og elsker den ennå. har bare en dvd med 4 episoder - hele familien kan alle replikkene utenat!
MathildeC Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 På den alderen var jenta mi veldig glad i Peppa Gris og ikke minst Pingu.. men om det er mer pedagogisk riktig vet jeg ikke :-). Nå er hun 2 år og 2 mnd og elsker Little Einsteins - mulig det passer for mindre barn også? Koselig med klassisk musikk.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Her ser vi på Playhouse Disney Channel. Det går på Små Einsteins (hun elsker introsangen der - danser og smiler når den kommer), Handy Manny, Ole Brumm (animasjon) og selvsagt Mikke Mus klubbhus! Hun har vært fenget av mye av dette siden før hun ble året. Men ser det er andre ettåringer som ikke er like interessert i TV, så det er vel individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå