Gå til innhold

På røntgen,- der bene er hvite og resten svart,- hva betyr hvit flekk på bensubstansen? ALtså et område som er markant hvitere enn resten av benet,- PÅ selve benet?? Jeg er nervøs nå....

Anbefalte innlegg

Om noen lurer så er det meg igjen..Som hadde vært og tatt røntgen hos tannlegen...Begynte og søke litt på nettet, men sluttet raskt..Ble IKKE beroliget for å si det sånn..Har ventet i 7 dager nå på brev fra sykehuset..Røntgenbilder skulle sendes med krav om hastetime.....

Venter og venter...

Fortsetter under...

Jo hvitere noe blir på bildet, jo høyere tetthet har det som har blitt tatt bilde av. Derfor vil f eks ei tann bli hvit på et røntgenbilde, mens fyllinga i tanna blir kritthvit - fordi fyllinga har større tetthet. Dersom det er en hvitere flekk i en knokkel, så betyr det at det er et eller annet enten foran, bak eller i selve knokkelen som har høyere tetthet. Økt mengde kalk i beinet vil gjøre det hvitere. Det trenger altså ikke være noe farlig. .

Tusen takk for det svaret... Var akkurat noe sånt jeg ønsket meg,-bortsett fra at noen andre hadde opplevd det samme og dermed med 99% sikkerhet kunne si hva det er :o)

Når du beskriver det sånn, ble det plutselig veldig logisk..Tetthet i benet...Dah,- jeg kunne jo ha tenkt på det selv,- men neida......dumme, dumme meg :o) Jeg er jo ikke ute etter diagnose,- det er jo det jeg venter på...Men denne uvissheten gjør meg gaaaaal, og det er en uting med nettet så lett tilgjengelig..For jeg vil IKKE begynne og diagnostisere meg selv...Nå er det bare om å holde ut morgendagen,- så drar jeg på jentetur på torsdag, og kommer ikke itl å ha internett tilgjengelig for slike søk før mandag kveld.Forhåpentligvis har jeg fått innkallelse da og vet i detm inste helt sikkert hvor jeg skal..Til hva slags type spesialist..For er egentlig litt usikker på det også..Finner jo ikke sykehuset han nevnte,- så jeg har tydeligvis ikke fått med meg så my :o)

Nå har faktisk lysten på å lete på nettet forsvunnet for i dag..Takk skal du ha :o)

HI

har i dag hatt kontatk med (Erik Svendsrud)SVENDSRUD TANNLEGE i Oslo...De har noen supre nettsider,- og tok kontakt med de pga disse..

Fikk meget beroligende svar,- jeg betaler ingenting,- for bor jo på andre siden av landet..

Men ville skryte av dem og anbefaler alle i Oslo som trenger tannlege og kontakte de..Om det er for regulering, tannbleking, hull, tannkjøttbetennelse,- eller bare en kontroll fordi det er lenge siden sist.. Meget trivelig ihvertfall..Et tips til dere med tannlegeskrekk også..Kunne se ut som de har bra opplegg for dere..Og prisliste står på nettsiden så det er enkelt og "forberede seg";- og de oppfordrere til å kontakte de FØR besøk om man lurer på noe....

Synes de fortjener denne "reklamen" fordi JEG fikk en mye letter dag i dag ihvertfall :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...