Gå til innhold

Noen som har prøvd AIH???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til klinikk hausken neste uke...Kjempe spennende...

Har prøvd og lese litt om aih.. Hvem er egentlig dette for??

Jeg har ikke el av meg selv og lurer på om dette kan være noe. Spotter i lange perioder i midten av syklusen..

Hva tror dere??

Skrevet

Inseminasjon med partners sæd benyttes for å hjelpe par med uforklarlig barnløshet, som ikke ønsker prøverørsbehandling. Rensede sædceller insemineres direkte i livmorhulen.

Inseminasjonsbehandling forutsetter at eggstokkene og egglederne fungerer normalt hos kvinnen og at sædkvaliteten er normal hos mannen. Behandlingen kan gjøres i naturlig eller lett stimulert syklus hos kvinnen.

Har selv prøvd detter siden vi er "uforklarlig" barnløse, men dette funka ikke for oss. Så vi begynte med ivf istedet.

Snakk med legen om dette, det funker jo for enkelte, og man trenger jo ikke alle hormonkurene forut.

Lykke til:-)

Skrevet

Vi hadde 2 AIH forsøk uten klaff og gikk videre til IVF, som også ble uten klaff. Men ble gravid på egenhånd :)

Hvis mannen din har normal sperm er AIH et alternativ for dere. At du har manglende el spiller vel mindre rolle da man står på medisiner for å få modne egg og deretter tar man eggløsningssprøyte før man blir inseminert.

Men har du prøvd Pergotime på egenhånd tidligere? Ønsker dere lykke til :)

Skrevet

Vi var på klinikk hausken i går.. Veldig fornøyd med de, kjempe service og vi ble forklart alt til minste detalj om hva som var galt, hva som skulle til for at vi skulle bli gravide og hvordan dette blir utført osv.

Vi skal på ivf i midten av oktober, så her skjer ting veldig fort nå:-))

Det finnes en del forskjellige hormonkurer en kan gå på om det bare er el som uteblir og det ikke ligger noe mer bak.

Jeg f.eks. har veldig tynn livmorslimhinne og blodtilførselen til livmoren er veldig dårlig, dette igjen fører til utblitt el. Og derfor har det ikke fungert med bare hormonbehandling for oss.

Masse lykke til. Du har en spennande tid foran deg:-)

Skrevet

Tusen takk for svar...

Jeg er kjempe spendt på hva som skjer hos hausken..Vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente meg...

Jeg har prøvd flere pergo kurer uten at det lykkes.. Er det kun det man blir satt på ved AIH??

Klem fra meg

Skrevet

Jeg brukte Pergotime og Menopur sprøyter ved mine AIH forsøk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...