Gå til innhold

Noen som har små som har tatt eller vurderer å ta vaksine mot omgangssyke (rotavirus)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Omgangssyke er jo ingen farlig sykdom, så det blir det ikke vaksinert mot her i huset.

Jeg synes ikke vaksiner er noe man skal ta bare for "moro skyld" eller at man synes det er kjipt å ha spysyken.

Så jeg ser på alvorlighetsgraden av sykdommen og ettersykdommer, ikke hvor ekkelt jeg synes det er å ha sykdommen.

Skrevet

Så vidt jeg har forstått det må den taes i løpet av første leveuker/måneder, og er "virksom" det første leveår...Altså ikke en vaksine for barndommen....Bare for å unngå evt sykdom den første levetiden.Men nå har vi jo no som heter Noro-virus eller noe sånt også da..SOm gir oppkast,- så jeg vet ærlig talt ikke hvor mye vits det er..Ungene våre har berget for oppkast når vi har hatt det..Når de var spedbarn ihvertfall...Og jeg ammet ikke,- så det var ikke antistoffer fra meg..Bare litt ekstra forsiktighet ellers,-og litt flaks kanskje...

Skrevet

Nei, den er sjelden farlig her til lands -selv om den jo kan føre til uttørring for spebarn. Men selv om sykdommen er ufarlig og vaksinen bare varer til ca 2 års alder, må jeg ærlig innrømme at det å være immun mot ett av disse virusene frister veldig.

Det jobbes visst med en vaksine mot noro-viruset, men det er fortsatt på forskningsstadiet.

Ingen med erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...