kokelimonke Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Vurderer sterkt å gi min minste denne vaksinen. Er det noe jeg virkelig HATER er det omgangssyke, så selv om jeg er mildt skeptisk mot alle disse vaksinene de små får er dette noe jeg jeg vurderer sterkt. Noen som har erfaring? http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/vaksiner/diarevaksine_rotavirus_er_kommet http://www.klikk.no/helse/barn/article464254.ece
Gjest Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Omgangssyke er jo ingen farlig sykdom, så det blir det ikke vaksinert mot her i huset. Jeg synes ikke vaksiner er noe man skal ta bare for "moro skyld" eller at man synes det er kjipt å ha spysyken. Så jeg ser på alvorlighetsgraden av sykdommen og ettersykdommer, ikke hvor ekkelt jeg synes det er å ha sykdommen.
2søtesmåh Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Så vidt jeg har forstått det må den taes i løpet av første leveuker/måneder, og er "virksom" det første leveår...Altså ikke en vaksine for barndommen....Bare for å unngå evt sykdom den første levetiden.Men nå har vi jo no som heter Noro-virus eller noe sånt også da..SOm gir oppkast,- så jeg vet ærlig talt ikke hvor mye vits det er..Ungene våre har berget for oppkast når vi har hatt det..Når de var spedbarn ihvertfall...Og jeg ammet ikke,- så det var ikke antistoffer fra meg..Bare litt ekstra forsiktighet ellers,-og litt flaks kanskje...
kokelimonke Skrevet 8. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2009 Nei, den er sjelden farlig her til lands -selv om den jo kan føre til uttørring for spebarn. Men selv om sykdommen er ufarlig og vaksinen bare varer til ca 2 års alder, må jeg ærlig innrømme at det å være immun mot ett av disse virusene frister veldig. Det jobbes visst med en vaksine mot noro-viruset, men det er fortsatt på forskningsstadiet. Ingen med erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå