Lykkemamma Skrevet 8. september 2009 #1 Del Skrevet 8. september 2009 I dag hadde jeg første time på sykehuset, så nå er vel ballen igang. Men føler alt dreier seg om venting. Jeg var i kontakt med legen første gang for ett år siden, da hadde vi prøvd i over ett år å bli gravide uten hell. Fikk beskjed om å komme tilbake om et halvt år om ingenting hadde skjedd til da. Bestillte ny legetime i januar. Ble da tatt vanlig GU av meg, og mannen ble søkt til nabosykehuset for sædprøve. Han fikk time der i april- altså tre mnd venting. Alt sto bra til med svømmerne, og jeg måtte på nytt ta kontakt med fastlegen. Fikk time i mai, og ble da søkt videre til gynekologen på sykehuset. I juni fikk jeg inkalling til undersøkelse i dag, 8.september... Ett år etter første legetime:-( I dag har de tatt vanlig GU undersøkelse med ultralyd. Alt så helt fint ut, og ingen tegn til PCO. Det som skjer videre er at jeg må på sykehuset å ta blodprøver på dag 22/23 i syklusen i 3 mnd. Det betyr at det ikke vil skje noe på denne halvdelen av året heller... Jeg er så frustrert og lei av alt. Hvorfor er det så vanskelig for oss å bli gravide, mens vennene mine bare trenger å lukte på trusa til kjæresten for å få kul på magen? Føler at livet er urettferdig.... Litt mye syting fra meg her. Skal jo tross alt være glad for at ting endelig skjer. Skulle bare ønske det skjedde litt fortere. Lykke til til dere andre slitere her inne. Regner med det er flere enn meg som begynner å bli litt utolmodig;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140633574-alt-tar-s%C3%A5-lang-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 8. september 2009 #2 Del Skrevet 8. september 2009 Hei. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, at ting tar tid tar veldig på tålmodighet og skaper en urettferdighet ovenfor de som bare rister på trusa og blir gravide. Anbefaler dere å be legen/spesialisten om å henvise dere videre til fertilitetsklinikk og lapraskopi asap. Undersøkelser kan tas i ventetiden for disse prosessenen. Ofte kan det offentlige (virker som om det er det dere har valgt via lokalt sykehus om jeg forstår det riktig) ta veeeeeeldig lang tidfor en utredning. Personlig anbefaler jeg dere å kontakte en privat spesialist (spes gynokolog), iallefall er min egen erfaring veldig positiv på akkurat dette. Kommer ann på hvor i landet du bor, men det er helt sikkert flere her inne som kan anbefale gynokologer som er handlekraftige og som kan få fortgang i utredningen for dere. Det gjorde jeg og da tok det 6 mnd fra legen henviste meg til jeg var i gang med første prøverør forsøk (forsøkte pergo, tok lap og var til forsamtale før oppstart på medisiner). Og da valgte jeg til og med prøverør i det offentlige:=). Og ikke minst; mange blir jo gravide i denne venteperioden, enten det er etter lap eller like før de skal i gang med prøverør. Uansett; det var viktig for oss å forsøke å finne grunnen til at vi ikke fikk det til, uansett om det faktisk var en grunn eller om vi bare ikke får det til naturlig. Når de svarene kommer, så får dere klar hjelp basert på det dere trenger - en hjelp som er knyttet direkte til hva dere som par har behov for for å bli foreldre. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140633574-alt-tar-s%C3%A5-lang-tid/#findComment-140634079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaia :) Skrevet 9. september 2009 #3 Del Skrevet 9. september 2009 Heisann! Jeg får hive meg på to snart tre her:) Selv har jeg valgt å gå til privat-gyn fremfor fastlege for regelmessige kontroller (da jeg alltid har hatt uregelmessig menstruasjon). Koster litt mer, men greit å få ordentlig og hurtig oppfølging synes jeg. Da jeg og min relativt nyfunnede mann bestemte oss for å "kjøre på" og se om vi fikk til å lage barn, ville jeg ha en "prat" med gyn. Jeg fikk time 2 dager senere... Og da var hjulene igang. Mannen fikk rekvisisjon til Purvis og kom inn der en uke etter det. Svarene har kommet og han kom inn etter nye to uker til konsultasjon. Ja, det koster litt mer - men det er verd hver krone - og jeg har jo også pga alder ikke "råd" til å vente måneder og år i kø.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140633574-alt-tar-s%C3%A5-lang-tid/#findComment-140637332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå