Gå til innhold

HVOR LANG TID...(ANG BLODPRØVERESULTATER)?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi skal i vei å ta blodprøver i morgen for hiv og hematitt før ivf start.

Hvor lang tid tar det før man får svar på prøvene???

Jeg har nemlig mensen om 13 dager å håper de er klare til da???

Når man ringer inn mensen eller sier fra når man har i forkant....spørr de hvor lang syklus man har da????Står i brevet at jeg skal starte med spay ca 1 uker før ny menperiode...og min sykluser varer i kun 3 uker+3dager.....sender de reseptene for medisin så fort blodprøveresultatene foreligger????

Dere som hører til på St.Olavs....tok dere å møtte opp på sykehuset og tok blodprøvene eller tok dere dem hos fastlegen????i tilfelle til hver deres fastlege eller på samme kontoret til en av deres fastlege...håper så å komme i gang nå...har regnet ut at dersom vi starter ved neste mens nå og jeg tar nesespray 1 uke før ny mensen så starter jeg opp på min bursdag:)

Mange spørsmål og tanker her...håper noen kan gi meg noen korte og enkle svar:)

Fortsetter under...

Det bør ikke ta så lang tid. Sist gang tok jeg blodprøver hos fastlegen 22. desember og disse var ferdig 29. desember (og dette var jo tross alt midt oppi julen med mange stengte dager.

i 2007 tok jeg prøver hos fastlegen 23.10 og de var klare allerede 26.10

Jeg fikk opplyst når jeg spurte om dette på sykehuset (skulle ta en av flere blodprøver under utredningen) at det tar fra 3 timer til 14 dager å få svar på blodprøver. Det kommer an på hvilke blodprøver det var og om disse måtte sendes til spesial laberatorier andre steder i landet.

Og jeg mener at jeg fikk beskjed om at hiv/hepatitt prøvene våre tok ca 1-2 dager før de hadde svar på (tok det direkte på sykehuset tilknyttet der vi skulle i gang med prøverørbehandlingen).

Spør om det der dere tar prøvene i morgen, og ring opp og purr på klinikken dere er tilknyttet slik at dere vet at disse har mottatt prøvesvarene når dere er lovet de skal være klare:)

Lykke til!

Hei kaffeplante:)

Vi er igang med søskenforsøk,og har tatt de samme prøvene som dere skal. Vi hører også til St.olav. Tok prøvene i forrige uke. Jeg hos min fastlege og han på sykehuset. De har en plass der hvor du kan ta blodprøve uten timebestilling så lege du har papirer på hva du skal ta. Vi lurer ogå på hvor lang tid dette kan ta...

Er det første runde? HAr dere barn fra før?

Lykke til, kan jo hende vi starter opp samtidlig med spray å artige hormonbivirkninger....;)

Annonse

takk for tilbakemeldinger alle sammen.Skal ringe i morgen til klinikken så får jeg forhåpentligvis vite når jeg kan starte på spray...

Til kikki73:

ja dette er første runde så veeeldig spendt.vi har en datter fra før men brukte lang tid før vi lyktes med henne pluss komplikasjoner for meg så var nesten at vi ikke fikk ivf...letta og håper på det beste nå...

vet du når dere skal i gang da?

Vi vet ikke når nei, men de sa det ikke var ventetid på søskenforsøk. Så jeg tror egentlig vi bare venter på svar fra di.prøver. Jeg ble satt på pergotime for at de skulle skjekke hvordan det ligger ann med eggproduksjonen min. Er 36 år å begynner visst å bli litt gammel noen sammenhenger...

Vi har ogå ei datter, hun ble to i august å kom til på 2.runde med ivf:)

Vi får holde hverandre oppdatert;)

Skal ta blodprøvene i morgen vi da og når de foreligger sendes vel reseptene ut tenker jeg/håper jeg!?Og fra mensdato har man jo 3 uker på seg å motta dem da...så satser på at blodprøveresiltatene tar noen få dager bare....

Mulig jeg er for optimistisk jeg da....???

Feil år...var vel å ordlegge seg ligg feil...men hadde hun kommet rundt termin/forventet årstall hadde hun kommet 15.mars 2007 og dermed vært samme årskull som dattera di;)Men kom på feil år om man kan si det slik..hehe altså 11.desember 2006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...