Gå til innhold

jern til 3 måneder gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3 måneder gammel, og vi skal begynne å gi henne jern. Nemlig er hun født tre uker for tidlig og med lav fødselsvekt, og derfor er det nødvendig å gi henne jern. Det skulle vi faktisk gjøre da hun var 4 uker gammel, men etter at vi hadde snakket med legen, bestemte vi oss til å vente til hun bli litt større og sterkere. Legen anbefaler oss å gi henne jern med vann tilsatt litt nypeekstrakt, mens helsesøstera mener at hun er for lita for nypeekstrakt og at hun ikke er sikker på hvordan magen hennes skal tåle den. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med dette og som kunne gi meg noen gode råd hva å gjøre? Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre ingen råd for hva du skal gjøre, jeg ville bare si at hvis jeg var deg ville jeg hørt på helsesøster. :-)

Jeg synes helsesøstre har bedre kompetanse på babyer og hva de tåler enn leger, helsesøstre har tross alt kontakt med babyer og foreldre i hverdagen, mens legene stort sett møter babyer når de er syke.

Skrevet

Dette vet jeg ingenting om, men om du er usikker så kan du jo ta en tlf til barneklinikken og høre hva de anbefaler?

Skrevet

Hva med å bruke sviskesaft? Det er jo veldig vanlig å bli treg i magen av jerntilskudd så da kan sviskesaften regulere dette.

Jeg ville nok også hørt på helsesøster, men det hender jo at de har litt utdadert info. Det kommer ann på hvor flinke de er til å "opplyse" seg selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...