Gjest Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg og min partner ønsker oss barn sammen (jeg har ett barn fra før), men vi prøvd "naturmetoden" uten å lykkes. For å være ærlig, så er manglende utløsning fra hans side hovedforklaringen. Det blir for mye mas og stress rundt eggløsningstiden, og alt bare fungerer ikke. Vi vil jo gjerne ha barn, men klokken går jo Han har normal sædkvalitet (vært hos lege), og jeg har barn fra før. Slik jeg ser det har vi to løsninger som kan gjøres relativt hurtig: AIH eller prøve å inseminere selv med sprøyte. Er det mulig å bli gravid med å inseminere selv? Hvis det er det, hva må man tenke på? Er det noen med erfaring i dette? Hva gir AIH som egeninseminering ikke gir (hva er det som øker sjansen)? Håper på mange og gode svar. Vi føler oss litt slitne og triste, men jeg vet vi ikke er alene
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Ved AIH går man jo på Pergotime og Menopur (i alle fall på RIksen) for å øke eggkvaliteten. Deretter "vasker" de sædcellene for å plukke ut den beste spermen som deretter insemineres. Dette kan man ikke ved hjelp av egeninseminering. Dessuten blir sædcellene ført inn i livmoren ved AIH. Og det tviler jeg dere klarer ved egeninseminering AIH kan man få så mange forsøk som man ønsker.
pippi_78 Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Hei, DutchGirl! Har du hørt om noen som har forsøkt å inseminere selv? Tanken har faktisk streifa meg, men har ikke hatt noen som helst ide om hvordan det kunne gjøres i praksis! Vet ikke om vi kommer til å prøve det, da.. Si fra om dere lykkes! ;-) Vi har nok samme problem som dere.. Ble nesten litt glad da jeg oppdaga innlegget ditt, for har ikke sett så mange som innrømmer at problemet faktisk er manglende utløsning hos mannen.. Litt tabu...?! Tips: Hvis du oppretter en brukerprofil så går det an å sende deg private meldinger... ;-) Turbotrollet: Takk for nytting info om AIH!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå