Gå til innhold

bruker dokke stellebordet enno?? 10,5 mnd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

djeeees gutten min er vel kansje litt stor for alderen, men herreminhatt..armer og føtter utafor stellematta,turbo,snur seg...heilt sveitt sjølv etter kvar stell!!! Må jo konsentrere meg fult og heilt om å holde han på plass:D

Men tenker at det blir kansje litt slitsomt å ha han på golvet når eg skal stelle han, han kan ikkje stå å holde seg enno. So er avhengig at han ligger på stellematta!!

Har skuffer og hyller i stellebordet so er jo mest praktisk å ha han oppå der enno...men gurimalla so slitsomt det er..

TIPS anyone?????:)) syns heile stellesituasjonen,enten de er eit enkelt bleieskift eller morgon og kveld stell...er eit mareritt!!!

*ønsker meg tilbake til da lille bolle berre låg der å såg meg dypt inn i augene* <3

ps: sorry all skrivefeil og dialekt osv... hoho

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Det blir bedre igjen. Vi bruker fortsatt stellebordet til 2 åring når vi bytter bæsjebleier, og han ligger pent i ro nå, det gjorde han ikke på 10'mnds alderen ;-)

Skrevet

Nei, her stiller jeg ungen slik at hun står foran vaskemaskinen som surrer og går. Da står hun dønn i ro mens jeg får skiftet både bleie og klær:)

Stellebordet er visst veldig upopulært for tiden.

Skrevet

Nå har jeg aldri hatt stellebord men stellematte da.. Den lå oppe på vaskemaskinen, men da poden var seks måneder måtte jeg slutte med det. Han vred seg i alle retninger og jeg turte rett og slett ikke å la han ligge i høyden ;-) Siden det har vi hatt stellematta på gulvet. Har heldigvis alt av "utstyr" i en skuff som jeg rekker sittende fra gulvet så det er ikke noe problem :-D

Skrevet

Lengdemessig har gutten vår vokst ut av stellebordet. Han er 9 mnd og 78 cm lang. Men vi bruker stellebordet likevel fordi det er enklest for meg. Han er ganske aktiv, men får han noe å holde i ligger han stille lenge nok til at jeg får gjort det som skal gjøres. Jeg synes det er så upraktisk å stelle på gulv. Gidder ikke reise meg opp og ned for å skylle kluten i vasken (og gidder i allefall ikke styre med vann i balje), så jeg håper å bruke stellebordet så lenge som mulig.

Skrevet

hehe, skjønner hva du mener! Flisa var også helt turbo på stellebordet før, men nå i det siste synes jeg faktisk at hun har roet seg litt (11 mnd). Så lenge hun får noe litt spennende/ ulovlig å sysle med, får jeg som regel gjort unna bleieskiftet uten fare for at hun skal falle ned og slå seg!

Skrevet

Må også legge til at jeg synes det var et mareritt med stelling for noen måneder tilbake. Men nå som han er på gulvet har jeg bare innstillt meg på at vi bruker litt tid på skifting av bleie. Så først er det av med bleie, så er han rundt omkring og undersøker litt på badet o.l. og så på med bleie igjen og så litt tøysing og tulling før vi går igang med buksa/strømpisen (verste som finnes, hehe).

Og synes faktisk ikke det er stress å reise meg opp et par ganger for å skylle klut i det hele tatt. For å si det sånn det er mye annet med det å ha unge som er mer slitsomt en å reise seg et par ganger om dagen for å skylle en klut, hehe.

Skrevet

Det er mye som er slitsomt med barn ja, men tålmodigheten min rekker ikke til stell på gulvet (noe som også ville medført å hente ungen i andre enden av rommet et par ganger underveis fordi han har kommet seg unna mens jeg stod og skylte kluten). Det er jo smak og behag selvsagt, men jeg velger stellebordet.

Skrevet

uff... skjønner akkurat hva du mener... Småtten var sånn også, så vi ga opp og stilte han ved toalettet slik av vi kunne stelle han mens han sto.

Men etter et tips så prøvde vi å innføre stellebordet igjen og det gikk bra (til slutt). Første gangen var et hel...te. Han hylte og skrek, og vi begge var helt svett etter stellet (måtte være ganske streng). Men nå har han akseptert at han må ligge stille så nå går det som en drøm (han er 10 mnd).

Så det går til slutt. Lykke til

Skrevet

Bruker stellebordet på begge, 2,5 år og 9 mnd. Sistnevnte er problemet, men det går. Jeg må bare holde på henne hele tiden. Det går jo an å legge stellematte på gulvet en periode, så kan dere flytte opp igjen når det roer seg igjen!

Skrevet

Jeg bruker det, men det er et helsike!!! :) Hun er spinnvill på stellebordet, vrir og vrenger seg, så det ganske slitsomt, ja! Har vurdert å legge ned på gulvet, men foreløpig holder vi det ut. Hvor vill hun er varierer også. Hvis hun er overtrøtt, kan hun være spesielt aktiv. Noen få ganger ligger hun stille. Hun er 10 mnd.

Skrevet

Lillewirre har hatt flere perioder med stellebordtulling, men da jeg er nokså gåen i ryggen er det ikke noe alternativ. Vi har derfor brukt stellebord helt frem til i sommer da hun sluttet med bleie. Hun er nå 2,5 år.

Men nå brukes det til Lillemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...