Gå til innhold

Hvilke assosiasjoner gir navnet Alice?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eldstejenta mi har det som 2. navn. Moren min heter Alice... Vi uttaler det rett fram "på norsk", ikke noe engelsk jåleri.

Hvis ikke jeg var vant til fra før å skrive det med c, ville jeg valgt Alise med s, personlig foretrekker jeg norske stavemåter dersom man ikke har noen utenlandsk tilknytning da.

Jeg synes det er et fint navn, og velsignet lite oppbrukt! :-)

Men har dere tenkt til å uttale det "Alise" på norsk eller "Ællis" som på engelsk?

Da jeg så det skriftlig tenkte jeg på Alice i eventyrland. Men hvis dere skal uttale det på norsk, så synes jeg det er veldig fint!! Det er egentlig fint med engelsk uttale også.. Liker det mer og mer, jo flere ganger jeg sier det høyt til meg selv her;)

Annonse

Kommer til å uttale det Alise ja. Nå er hun 8 dager gammel, så kanskje på tide å bestemme seg... Synes hun passer godt til å hete Alice, så det blir nok mest sannsynlig det :-)

Var godt å høre at flere enn meg likte navnet. Har ikke fått så gode tilbakemeldinger hos familien,

Alice med uttalen Alise er kjempefint. Det er nesten litt rart at det ikke er mer brukt i Norge, for det er jo ganske vanlig i Sverige, og vi tar jo som regel etter svenskene.

Vet om ei jente på fem år som heter Alice og synes det er et flott navn.

Kjenner tre voksne damer i 50-, 60- og 70- årene som heter Alice. Den eldste har dobbeltnavn.

De er tøffe damer alle tre, og har det til felles at de er veldig snille og hjelpsomme, men ellers er de vidt forskjellige som personer. De bor på forskjellige steder i landet og alle uttaler navnet Alise.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...