ms.førstegang Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Igår fikk jeg svak positiv på CB vanlig. Så idag tok jeg en CB digital. Å den viste ikke gravid. Men så nyskjerrig som jeg er, og har alltid lurt på hvordan disse fungerer så åpna jeg den. Og jeg vet jo at alle digitale har to streker uansett om man er gravid eller ikke. MEN! Min digitale test har 3!!! streker. Det var to teststrimler i den, på den ene er det to streker, kontrollstreken. På den andre er det en veeeeeeeeeeeeldig svak strek, men tydelig for det blotte øyet, og den er blå! Produserer jeg for lite HCG til at de slår ut på tester eller? Blir jo litt tussete her ..
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Ska se om eg klare å forklare litt her. Hehe. Digitale testenen har to testpinner. én med høy følsomhet og en med mindre følsomhet. Den har og, kall det faregindikatorer, som måler kor stor metning det er i fargen på testpinnene. Det vil alltid dukke opp streker på disse testene, som ikkje har noe å si for vårt øye. Me kan nemlig ikkje se forkjellen godt nok. Derfor han den to pinner, som måler på hvert sitt nivå. Akkurat ka som gjør at den skriver "gravid" isteden for "ikke gravid" vet eg ikkje men... Me har jo alltid et veldig lavt nivå av hcg i kroppen, og under 5 er sett på som "ikke gravid". Tror desse strimlene inni testen kanskje reagerer så lavt ned og, men at testen er avhengig av at den andre streken blir så og så sterk før den skriver "gravid"...hvis du skjønner.. Så på den måten e det jo ein mye sikrere test å ta. Får jo ikkje noe falsk positiv på en sånn test. MEN!! Det e godt mulig du bare va litt for kjapt ute med den...siden du hadde svak positiv test i går E ikkje alltid urinen e samme konsentrasjon heller....og den cb'en du tok kaaan ha vært litt mere følsom og. Det variere litt fra test til test selv i samme merket. Du må nok bare vente litt og se. Prøv å test igjen om et par dager!! Evt. prøve noen flere av vanlig cb..?!?! *krysse fingrene* Masse lykke til!!
lilleღpersille Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Dette lurer jeg også på! Har ikke tatt noen andre tester enn digital- og begge var negative! Så går jo her å venter da, og ingen mens kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå