Gå til innhold

Dere som ikke bestemmer navn før etter fødsel - se hit :-)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt MYE på navn siden jeg ble gravid, men er like langt fra en bestemmelse nå som da jeg tok graviditetstesten. Er 23 uker nå. Forrige tulla ble født uke 32. Håper jo ikke det må bli så tidlig denne gang, men kjenner jo at jeg begynner å bli småstresset mht navn. Forrige navn hadde vi klart siden uke 8 så det er uvant å ikke ha navn nå så langt uti. Vi vet det blir en gutt!

Er det lettere å finne navn etter babyen blir født tro? Jeg er litt redd jeg får bare enda mer "prestasjonsangst" av det og bli stresset. For jeg vil jo helst at navnet kommer i løpet av 1-2 dager da i tilfelle! Hihi ;-)

Det hadde vært interresant å hørt om noen virkelig har hatt problemer med å finne navn - også etter babyen ble født!

Eller om folk opplever stort sett at det bare åpenbarer seg når man ser babyen?

Fortsetter under...

Jeg har en venninne med en datter på to uker som fremdeles er navnløs. En annen venninne av oss bestemte ikke navnet før sønnen var en mnd.

Jeg vil også helst ha navnet bestemt når babyen er et døgn eller to.

Vi kalte babyen i magen, som vi ikke visste kjønn på, for Herrmine innimellom under svangerskapet... Men vi hadde også Amanda og Rebecca som alternativer, dersom det ble jente, og lurte litt på Johanne og Cecilia også. Da jenta kom ut var det ingen tvil - det var en Hermine :-) Hadde det vært gutt hadde vi slitt mer, var bare Andreas vi begge likte, men samtidig syntes vi det var litt kjedelig....

Ikke meningen å skremme deg opp, men siden du spør får du høre... Jeg vet om et par som ikke klarte å bestemme seg på 4-5 mnd ETTER sønnen var født. De mottok flere brev i fra myndighetene... Til slutt måtte de bare ta et valg og da lydde gutten kallenavnet han hadde hatt i mellomtiden... Hehe...

Men tror den historien hører med til sjeldenhetene! :-)

Hvis dere har en liten liste med alternativer som begge liker går det nok bra!

Vi satte ikke navn på guttungen før etter nesten 5 måneder, og vi fikk ikke flere brev. Vi fikk en påminning fra myndighetene etter ca 3 måneder. Det er da ikke noe å stresse med, du har 6 mnd på deg før staten kommer og setter navn på barnet.

Jeg kan ikke skjønne at det går an å bestemme navnet på barnet før det er født, jeg. Vi har noen alternativer, men det er umulig å ta den endelige avgjørelsen før etter hun er født.

Man har 6 mnd på seg før staten skal ha et navn. Og det kan endres etter den tid.

Annonse

ingen av mine har fått navnet sitt før fødselen...men alle har fått da den dagen dei vart født. Elstemann var 15 min gammel når ho fekk navnet sitt..hadde snakka om christine,men eg bestemte at ho skulle heite victoria.

nr 2 hadde me 2 navn det stod mellom .sander og mathias...vart sander.

nr 3 hadde me ikkje peiling på ....eg ville ha lucas,men mannen var ikkje heilt med på da. Enda opp med Emil.

Ta da med ro...har 6 mnd på deg etter fødsel...de kjeme nok på eit navn til dess tenker eg=)=)=)

Vi sleit lenge... Hadde jentenavnet klart (Amelia), men var veldig i tvil om guttenavn... Visste ikke kjønnet, og så ble det jo en gutt! ;) Vi brukte en hel måned på å finne et navn som vi begge var enige i at gutten vår kunne hete, men syntes det var fint å se på babyen og lure på hva han skulle hete... Etter å ha sett lenge på babyen og snakka masse sammen, kom vi frem til et flott navn som vi er veldig fornøyde med... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...