Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg ønsker med dette brevet å presentere meg som en mulig ny medarbeider. Jeg er 19år - heter Rose Mari, er samboer og har en sønn på to år og seks måneder. Av utdanningen har jeg tatt barn- og ungdomsarbeider og er dermed ferdig med teorien. Jeg jobber nå smått som tilkallingsvikar ved barnehage. Jeg er sosial, tålmodig, ansvarsbevisst, glad i utfordringer og ellers en person med godt humør. Jeg har lett for å lære av andre, og å kunne innordne meg med de miljøer som jeg til enhver tid oppholder meg i, noe jeg selv føler er viktig da jeg er relativt fersk i arbeidslivet. Jeg er utrolig glad i barn, å mener selv jeg har masse erfaring grunnet sønnen min. Drømmen min har alltid vært å jobbe i barnehage, dermed er dette en stilling som passer meg utmerket da jeg har mye å gi, samtidig som jeg har mye å lære. Er det noe jeg burde tilføye eller slette? Er en barnehage stilling.
blond Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 http://www.aftenposten.no/jobb/guide/article2827479.ece Les her. Jeg synes du har laget en enkel og rotete søknad. Først og fremst bør du skrive fullt navn og strukturere den mye bedre. Skill ut søknaden fra cv-en. Og oppgi referanser. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 på toppen har jeg skrevet navn adr og tlf mitt. Navnet på mottakeren og stillingen. i tilegg sender jeg emd cv
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 men hvordan kan jeg omformulere meg da? På selve søknaden.. HI
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg synes du har skrevet en fin søknad, jeg. Men hadde kanskje utelatt å si at du har masse erfaring pga sønnen, da du tidligere i brevet har sagt du har en sønn.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Takk Grunnet til at jeg legger vekt på det, er at mange utelukker det å mener jeg ikke har erfaring.. HI
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Jo men det blir litt sånn smør på flesk om du skjønner....det sier seg selv at du har den erfaringen med barn som du har. Om du skjønner hva jeg mener...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Ja, setter veldig pris på det Flere tips? HI
blond Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Hvis du leser på linken får du mange tips.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Jeg har lest Men vet ikke helt hvordan jeg kan forbedre den. HI
blond Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 1) Kort presentasjon av deg (fullt navn, kommunen du bor i, sivil status, alder) 2) Hvorfor søker du? 3) Hva er din største motivasjon for å søke nettopp denne barnehagen? Her kan du gjerne ta med spesielle ting ved barnehagen som fenger deg og der du har erfaring som er relevant. Da viser du samtidig at du vet hva du søker på og at du har kunnskap om arbeidsstedet. 4) Kort oppsummert hva slags utdannelse du har som er relevant. Hvis du ikke har relevant utdannelse skriver du videregående skolen din og avgangsåret og oppsummerende hva du har gjort siden. 5) Være kritisk til deg selv, men positiv. Eksempel på det kan være å påpeke at gjennom morsrollen er du blitt bevisstgjort på ....(personlig eksempler)..., noe du mener kan komme til nytte i jobbsammenheng fordi ...(tenk selv).... til tross for at din erfaring begrenser seg til eget barn... Understrek at du er lærevillig og gjerne takker ja til kursing og intern opplæring. 6) Hva kan du tilføre arbeidsplassen? Arbeidsgiver trenger å bli overbevist om at det er verd å bruke tid på å intervjue deg. Ikke skriv utfyllende, men kort og konsist. Nevn til slutt at du gjerne stiller til intervju og nevn alt du er tilgjengelig på (tlf/mob/e-post). Si også at du gjerne kommer på besøk i barnehagen for å hilse på. Hvis søknaden sendes direkte til barnehagen kan det være en fordel å levere den personlig. Bruk avsnitt og ikke gjenta deg selv. Vær tydelig i kommunikasjonen og ikke bruk unødvendige ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå