Gå til innhold

Shit.. Var hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg glemte helt å betale.. :s Jeg var så fortumlet at jeg glemte det helt. :s

Er førstegangsgravid, og er ikke timene gratis da?

Dette her var en akutt time pga sykdom, så var ikke noe særlig kontroll.. Og eneste jeg gjorde var å få sykemelding og ta en test.

Jeg fylte ikke ut frikort eller noe som helst, siden jeg bare gikk.. :o

I tillegg gikk han ut fra mens termin.. Noe som blir helt feil da jeg har en lang syklus.. ifølge den er jeg 22 uker på vei, mens jeg har kommet frem til at jeg er 6uker på vei.. :s Det er jo stor forskjell på 6uker og 22. Men det virket som om han skjønte dette da.. Men på sykemeldingen står det 22..

Skrevet

Om du var der pga graviditet, skal det være gratis. Og viss ikke, får du vel bare en regning i posten.

Ang. termin, hadde jeg tatt en tlf til legen og snakket med han igjen. Mulig du skulle vært på tidlig ul for å fastslått termin.

Skrevet

Jeg trodde alle legebesøk i svangerskapet var gratis jeg?

Skrevet

Så lenge timen gjelder graviditet eller sykdom/plager pga graviditet så er timene gratis.

Skrevet

ALLE legebesøk er gratis for gravide ja!

fint å få unna litt andre ting samtidig i den tida der... ;)

Skrevet

22 uker i stedet for 6?? Det må være en laaaaaaaaaaaaaang syklus, gitt!

Skrevet

Så jeg skal ikke fylle ut noe? Jeg skal tilbake om noen uker, så da får jeg vel vite litt mer..

Ja, mulig jeg har misforstått noe, men på sykemeldingen står det 22uker..

hi

Skrevet

Hvis det var meningen at du skulle betale noe så får du enkelt og greit tilsendt en regning i posten. Ikke alle timer er gratis nei, kun det som er svangerskapsrelatert.. :)

Jeg knakk foten, gikk til lege og betalte. Fikk ikke gratis time bare fordi jeg har kul på magen. Så her må jeg pent ut med over 900 kr for røntgen, legesjekk og gips...

Skrevet

Ganske stor forskjell på 22 og 6 uker!!! Du skulle jo ha vært til ultralyd i uke 18 og hos lege/jordmor i 10-12 for å få helsekort.

Har du skrevet feil!!!

Skrevet

Det er da helt umulig å ta så mye feil på ukene? Selv om du har en lang syklus vokser jo ungen like fort som andre barn etter at du ble befruktet.. I uke 22 er du over halvgått i svangerskapet, har litt kul på magen, begynner så smått og kjenne liv og skal ha vært på ultralyd. I uke 6 har du knapt begynt merke noe til svangerskapet i det hele tatt, ingen synlig mage eller noenting.

Kanskje du skulle vært til en ultralyd for å fastsette termin?

Skrevet

Jeg er fullt klar over at jeg umulig er 22 uker på vei... Jeg vet at jeg hadde el i begynnelsen av august og er derfor ca. 6uker på vei.. Noe jeg sa til legen og.. Men på sykemeldingen står det 22uker.. Så jeg vet ikke om han har skrevet feil, eller misforstått, eller at det ikke står for ukene jeg er i.. :s

Skrevet

Du må ha en syklus som er veldig på en snurr da ja...

Men alle legetimer er gratis når du er gravid-uansett hva du er der for. Du betaler ikke for resepter du får heller:)

Du skal ikke fylle ut noe som helst, et frikort er noe du får dersom du når taket med egenandeler som er rundt 1700 kr per år? Frikort er noe trygdeetaten gjør, ikke du. Lege skal utfylle helsekort for gravide da, som du alltid skal ha med deg.

Gratulerer da:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...