Chickenmum Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg bestilte meg tur til London lenge før jeg fant ut at jeg var gravid, og før svineinfluensaen var et veldig hot tema. Så nå sitter jeg her og er litt usikker på hva en bør gjøre. Skal en reise, eller ikke? Har noen rådført seg med sin egen lege? Er det ikke slik at influensaen er på retur i Storbritannia? Har så lyst til å reise! :-)
Mamman til Joachim Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Reis og ta samme forholdsregler som du gjør nå i Norge. Jeg har bestilt meg tur til USA og reiser i slutten av uken. God tur.
barney Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Jeg skal til London om ikke så altfor lenge, legen min mente at det var ingenting i veien for det - bare vær ekstra nøye med håndhygiene osv!
HeidiL Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 jeg var nettopp 5 dager i Barcelona og merket INGEN TING til svineinfluensaen... ikke på flyplassene og ikke i Spania generelt... det er bare i Norge at de er hysteriske...og de har jo faktisk tatt tilbake noe av det de har sagt! blant annet hvor mange som smittes... REIS OG KOS DEG! Bruk håndsprit før mat og etter skitne steder... ellers er det ikke noe stress med utenlandsreiser, altså... de sier det bare her i Norge fordi de ikke vil stå til ansvar dersom det mot formodning skulle skje noe! Men sjansen er svært liten, MINDRE enn vanlig influensa!
Gjest Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg skal til Dublin i oktober; uke 20-21. Bekymrer meg fint lite - blir jeg syk, så blir jeg syk. Sjansen for å bli alvorlig syk (komplikasjoner) med svineinfluensa er svært liten, med mindre man er predisponert (nedsatt immunforsvar eller sykdommer).
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 hadde jeg hatt muligheten å ikke hatt flyskrekk hadde jeg reist på timen. kos deg å nyt det london har å tilby er en fantastisk by
Chickenmum Skrevet 8. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2009 Så godt å høre! :-) Da kan jeg endelig begynne å glede meg litt!
ayaah Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Jeg var akkurat i samme situasjon som deg. Jeg bestemte meg til slutt for å reise. Jeg dro alene med mine 3 barn (13, 11, 6), ville ikke skuffe dem, vi hadde bla kjøpt dyre billetter til Mamma Mia. Jeg spurte legen om hva han syntes, selv om jeg visste jeg ville reise likevel; han sa at han liker ikke å råde gravide til å reise utenlands, så han ville ikke anbefale det nå heller. Han syntes heller ikke at jeg skulle reise til Egypt sist gang jeg var gravid heller, men det gikk jo bra! Det vil jo SOM REGEL gå bra. Vi kom hjem fra London for en uke siden og har hatt det helt topp, ikke merket noe til svineinfluensaen!! Men ingen kan garantere deg noe som helst, verken i utlandet eller Norge. Jeg vil ikke ta STORE sjanser, men bortsett fra det velger jeg å LEVE! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå