tripleto Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg har helt glemt å begynne med det. Får ikke håpe det gjør noe? Hva med dere?
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 da jeg fikk min lille jente visste jeg ikke at jeg var gravid før i 4 uke, og begynte å ta litt smått da. men jeg glemte det nesten hele tiden! hun kom ut frisk, men neste gang skal jeg ta =) er jo dumt hvis det blir ryggmargsbrokk =/
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 jeg går heller ikke på det nå faktisk
-68mamma Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Man bør begynne helst 3 mndr før man planlegger å bli gravid leste jeg - så jeg har spist folat siden mai :-)
tripleto Skrevet 8. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg har helt glemt det jeg. Men jeg kan jo begynne nå.. Hvor lenge skal man spise på det egentlig?
Mamma'n til Andreas og knøttet Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Folattabletter taes daglig av meg.. Nå tar jeg noen andre medisiner daglig, så da har jeg liksom rytmen på å huske tablettene.. Vi kan omtrent ikke få oss for mye folat, så det anbefales jo å begynne med folat 3 mnd. FØR man blir gravid og ta det i 1. trimester. Men her i huset har vi ikke blitt gravide ennå, så jeg har spist noen glass folat allerede.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 leger og jordmødre mener det er ganske viktig, så jeg får gå ut i skapet å finne meg en hehe
Carina har to små gull Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Har spist folat siden jeg fant ut at jeg var gravid november i fjor. Legene på fødeavdelingen sa jeg skulle fortsette å spise de etter at jeg mistet. har hørt at når man har spist folat veldig lenge øker det sjansen for at man skal få flerlinger. Vet ikke om det stemmer da. Men jeg tar meg en pille hver dag slik at ikke fosteret skal få ryggmargsbrokk.
blåmeis:) Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Jepp, tar folat. Stemmer visst ikke at folat øker sjansen for flerlinger. http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/For-svangerskapet/Tid-for-a-prove/Husk-a-ta-folat/ "En stund trodde man at tilskudd av folat økte risikoen for å få tvillinger, men dette stemmer ikke. Årsaken til at man så dette falske sammenhengen var at dataene ikke var korrigert for invitrofertilisering (prøverørsbefruktning), noe som øker sjansen for å få tvillinger."
Andremann snart? 3.pp Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Har tatt folat, Omega 3 og multivitaminer siden mars. Gjorde ikke det med førstemann, begynte i uke 5, men det gikk bra det:) Men når man vet at man burde ta det, er det jo en relativt liten innsats for å unngå noe kjipt senere, og den innsatsen gjør jeg med glede:)
<3 Snartmammatil2 <3 Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 Ja, jeg tar folat, det er veldig viktig å ta! Oppfordrer alle til å gjøre det som planlegger graviditet!! Skal helst starte 3 mnd før man planlegger å bli gravid, og 3 mnd ut i svangerskapet.
@melie Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 Folat forebygger også leppe-kjeve-ganespalte, så er veldig lurt å ta det!! Spesielt hvis man har det i familien fra før.
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 8. september 2009 #13 Skrevet 8. september 2009 jeg tar folat:) begynte å ta det fra vi fant ut at vi skulle prøve, på oppfordring av legen!
AugustSpire Skrevet 8. september 2009 #14 Skrevet 8. september 2009 Jepp :-) Tar alltid omega 3 og multivitaminer(disse inneholder også folat). Og etter at jeg sluttet med p -piller så har jeg begynt å ta ekstra b-vitaminer :-)
2010 Mammaen Skrevet 8. september 2009 #15 Skrevet 8. september 2009 Jepp, tar folat hver dag og ekstra b-vitaminer noen dager i uken. Nå har jeg også begynt med folat og omega 3-tablettene siden jeg fikk positiv test for et par dager siden...
sommerbaby! Skrevet 8. september 2009 #17 Skrevet 8. september 2009 jeg bruker gravitamin, nettopp startet på det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå