-mtp- Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 når begynte deres barn å krype? min lille er no 5 mnd men når eg ligger henne på magen begynner hun bare å skrike til sprelle med beina.. (noe tips om hvordan eg kan få henne til å krype, hjelpe henne på vei?)
Gjest Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Dette er utrolig ulikt! :-) Min eldste var 9 mnd når han begynte å dra/åle seg framover på gulvet, 8 mnd når han kom seg opp på alle 4 og gynget der og 10,5 mnd før han krabbet. De to yngste guttene var begge 4,5 mnd når de begynte å åle seg framover (dette er veldig, veldig tidlig) og begynte å krabbe på alle fire nesten samtidig som de kom seg opp på alle fire, ved 7 mnds alder og ved 8 mnds alder. Du gjør det eneste du kan gjøre allerede nå, legger henne på magen :-) Noe annet kan du ikke gjøre egentlig, antagelig vil det enda gå et par nd før hun begynner å åle seg framover. Unngå å sette henne opp før hun setter seg opp selv, og legg evt leker foran henne akkurat litt utenfor rekkevidde for å se om hun prøver å nå dem, men hun vil nok åle seg fram/krabbe når hun selv er klar for det. Snittet for å begynne med å åle seg fram er ca 7-8 mnd og å krabbe på alle fire ca 9 mnd, så hun har god tid på seg enda :-)
Lemonia Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Jeg vet ikke hva du legger i krype. Krype er for meg å åle, det begynte gutten min med da han var 7 mnd. 8 mnd gammel begynte han å krabbe (altså opp på alle fire).
-mtp- Skrevet 8. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2009 okey sikkert en stund til llille A begynner å krype/åle seg fremover/bakover:)
Nagilimia Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Ja, her er vi oppe i krabbe posisjon, men sklir bare bakover så ingen kryping her heller og han er 9 mnd. Noen er tildlige, andre sene og har hørt 9mnd er et ca gjennomsnitt. Denne linken er fin! men ikke følg den slavisk da. Min sønn krabber/kryper ikke, men han klapper til bake bake kake. http://lekegrinda.com/det01.shtml
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 mi åler seg bortetter, å stpr litt på alle 4 å gynger. straks krabbing=) 9 mnd nå, startet med åling da ho var ca 8 mnd. (altså da fremover) fra 4-5mnd ålte hun seg bakover og rullet rundt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå