*Jej* Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg har virkelig strevd for å holde ut på jobb, kvalmen kom for ei uke siden.. Nå vet jeg ikke om jeg klarer mer. Den verste lukta er når noen har røyka, eller har parfyme på seg, da er det likefør jeg spyr altså. Jeg vurderer å gå til legen, men lurer på om det er flere i samme båt? Er ca 6 uker på vei. Kjempe glad for svar!
*LillaMeg* Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Jeg skal til legen etterpå og snakke med han om kvalmen.. Orker ikke mere.. Klarer ikke jobbe heller, for er kvalm fra morgen til formiddag, så på ettermiddagen. Spyr, og da er det ikke lett å jobbe.. :s Desverre... Orker ingen sterke lukter, røyk og tyggis er det verste, pluss diverse mat.. :s
21.april Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Har vært sykemeldt to uker nå pga kvalme. Jobber som lærer og kan ikke kaste opp i tide og utide.... Skal til legen igjen i dag og regner med jeg blir sykemeldt ut 1.trimester, det er ingenting som tyder på at kvalmen skal gi seg med det aller første....
Linchick Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Den pokkers kvalmen.... Hos meg kommer den og går, tidlig på morgenen og sent på kvelden. Jeg kaster opp sånn ca. 3-4 ganger i uken. Når jeg begynte å kaste opp på jobb, sa jeg i fra til sjefen min. Og dro til legen. Jeg ble sykemeldt 1 måned. Har en fantastisk fin lege, og han sa.... "Det som er i magen din er det mest verdifulle her i livet, så pass på deg selv i denne tiden"............... Litt godt å få en slik "bekreftelse"... Så, gå til legen og få sykemelding. Det er garantert INGEN som kommer å takker deg for at du har dratt på jobb selvom du har vært kvalm og dårlig i ettertid ;-) Håper formen bli bedre!
Carasnella Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Ja, ble sykmeldt i uke 5. Kvalmen gikk over et par dager etter at jeg hadde vært hos legen og erstattet med blødninger. Skal tilbake til legen i dag for å ta en blodprøve og måle hcg.
Carasnella Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Må bare legge til at jeg har vært rimelig kvalm i dag faktisk. begynner å gi seg litt nå.
Nathalie'i'magen Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 jeg er ikke sykemeldt, men bruker alle slags unnskyldninger for å unngå jobb. har ikke sagt noe til sjefen min om at jeg er gravid, derfor jeg ikke sykemelder meg. skal på tidlig UL i dag, og vil nok be om å få en aktiv sykemelding eller noe fra henne. det er helt forferdelig å være kvalm på jobb!!
*Jej* Skrevet 8. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2009 Takk for svar alle sammen! Greit å vite at det er flere som opplever det samme. Har også prøvd å unngå sykemelding da jeg verken ønsker å fortelle sjefen min eller andre i familien noe enda, ettersom det er så tidlig. Men jeg føler ikke jeg orker jobb noe mer, så jeg får prøve å dikte opp at det feiler meg noe annet eller noe. Vi får se hvordan det blir, men jeg må nok ta meg en tur til legen! Lykke til alle sammen. Så får vi krysse fingrene å håpe at kvalmen går over så fort som mulig!
2gutter,aprilbaby10Fødeklar Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 jeg er sykemeldt pga kvalme/svimmelhet. Er kvalm til langt ut på dagen, så begynner det igjen på kvelden. Er til og med kvalm på natta. Jobber kun nattevakter, er sykepleier.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Jrg har vært svinekvalm i to uker. Hater det, men jeg synes det hjelper litt med sea-bands jeg da. Kjøpes på apoteket.
malla85 Skrevet 9. september 2009 #11 Skrevet 9. september 2009 jeg var kvalm, svimmel og kastet opp. dro til legen og fikk sykemelding i 18 dager. var rundt 7 uker på vei. det er jeg veldig glad for nå. prøvd sea bands, ingefær og reisesyketabletter, men det funket ikke. så går og er kvalm og dårlig hele dagen, mest på morgenen og kvelden. Føler at jeg ikke kunnet jobbe, siden jeg jobber på et kjøkken og stekeos gjør meg megakvalm og oppkast. det er bare å lytte til kroppen, den vet best hva som er rett for deg. Lyke til!
^..^--- Skrevet 9. september 2009 #12 Skrevet 9. september 2009 jeg er ikke sykemeldt, men skulle ønske jeg var det... Men det er så mange borte fra jobb nå at jeg ikke har samvittighet til å gå til legen. Er 7 uker på vei, har vært kvalm nå de sisste dagene, men i dag var første gangen jeg faktisk måtte gå på do å spy da jeg var på jobb... Skikkelig kjipt! Håper på en bedre dag i morgen...
vårspiren Skrevet 9. september 2009 #13 Skrevet 9. september 2009 Jeg ble sykemeldt for en drøy uke siden pga. influensa. Den tok hardt på iom. at jeg kastet opp i tillegg. Ble dehydrert og sliten og influensaen gikk over i bronkitt med feber. Nå er jeg så og si fri for forkjølelsen, men kaster opp og er kvalm hele dagen. Er sykemeldt ut uken, og satser på at formen min bedres ila. de neste dagene. Har dårlig samvittighet over å være borte fra jobb, men som lege og samboer sier så må man tenke på den lille i magen også.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Jeg har snart vært sm i 3 uker pga kvalme og dårlig form. Skal til legen igjen på tirsdag, og vil få den forlenget da kvalmen ikke gir noen tegn til å forsvinne. Kvalm hele dagen.. sover mye..orker ingen ting. Finnes ikke dårlig samvittighet for jobben selv om de er litt underbemannet, helsa mi kommer først!! Og som sagt over her ; ingen som blir å takke meg for å komme kvalm og grønn i trynet på jobb!
bolla piggsvin Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 Her måtte jeg gi opp.endte med at jeg gikk til legen og fikk sykemelding..jobber 100% ibarnehage.sprang frem og tilbake på do sa jeg brakk meg så fort jeg kjente en dritt bleie eller leverpostei lukt. sjefen ble ikke blid på meg.sa jeg burde prøve å jobbe:( så sitter her hjemme med dårligt samvittighet. men er ikke lett og jobbe når jeg er kvalm hele dagen,verdt om natten, sover ikke så mye.og har en 2.5 åring og ta meg av på ettermiddagen.. god bedring alle jenter..håper det snart går over for oss alle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå