Gå til innhold

Joggesko som gir vonde ankler, men går over etter en stund- andre som trener som opplever dette????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke gnagsår vondt,- får ikke gnagsår heller..Men ankelen kjennes ØMME ut og kanten på joggeskoene presser mot ankelkulen...VELDIG ømt og smertefullt i starten..Klarer nesten ikke gå normalt med ene foten, men når jeg jogger er det ikke like vondt,-. og etter en stund går vondte helt over..Når jeg er ferdig med løypa så går, hopper og jogger jeg vanlig uten å kjenne antydning til vondt, hverken med samme joggesko eller med andre sko.......eller uten sko.. Må si at jeg jogger mellom 50 min og 1,5 time til vanlig.Samme sko har vært med på 2 timers tur,- førstge gang jeg brukte de...Men i starten kjente jeg ikke til denne ømheten..Har kommet verre og verre de siste 3-4 turene,- altså i løpet av de siste 2 ukene....

Noen som vet hva det kan være?? Trodde første at skoen var for høy, men da skulle det ha blitt gangsår etterhvert,- om kanten "gnagde" mot ankelkulen altså..SÅ det er vel ikke DER problemet ligger har jeg funnet ut...Mer i ankelne kanskje og stilling føttene får i joggeskoene..Mulig skoene jeg går med til vanlig gjør at bena har feil stilling, og gir smerter når gode sko kommer på,- for så å "gå seg til";- etter litt trening med "god sko"??

ELler joggeskoene er helt feil?? og det er feil stilling på føttene mine i joggeskoene..Men jeg antar at da hadde smertene kommet TILBAKE etter at skoene kom av..Og mulig blitt verre under turen???

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du har feil joggesko. Er veldig viktig med godt fottøy som sitter bra når man går og løper...

Fikk du dem tilpasset hos sportsforretning?

Skrevet

Jeg anbefaler å ta en tur til løpelabbet om du har en der du bor. Det høres ut som du har feil joggesko.

Skrevet

De er ikke tilpasset nei,- og det jeg synes er rart er at skoene BLIR gode etter 10 minutter eller noe sånt..Og de er ikke så vonde og løpe med som å gå...Og det er heller ikke "Inni" ankelen det gjør vondt,- det er utenpå og berøring fra skoen som gjør det ømt...

Det er det som er rart..Hadde det vært "Innvendig smerte" som hadde blitt verre og/eller vært "Kjennbar" også UTEN sko iallefall en stund etter trening,- så hadde det ikke vært tvil i min sjel om at joggeskoene er feil... Men det var dyre sko, har aldri hatt problem med føtter eller ankler tidligere og har trent regelmessig i over 6 år..SÅ er liksom ikke nybegynner...... Vurderre og investere i ankelstøtter..Finnes det ikke slike "strømper"; som bare har en strikk under foten og som holder ankler "Inne"/støtter opp, beregnet for de som har plagdes med stadig overtramping?? Plagdes med det (overtramp) på mine håndballdager (for 15 år siden) og synes og kan huske noen slike..... FØR jeg koster på nye sko... HAr tro på at det går over..Skal ikke jogge på over ei uke nå da..HAr ikke mulighet,- men elipsemaskina skal brukes,- selvsagt..Da bruker jeg andre sko,- ikke egnet til jogging,- men bra til dette formål......Så får jeg se om det har gått seg til..

Lurere på om støvlene jeg brukte (billistøvler fra Eurpris) kan ha foråsraket "skaden":....Jeg var på en liten spasertur i skogen med minsten på 3 rett før joggeturen på søndag....Det var da jeg merket vondet SKIKKELIG..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...