Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått påvist endometriose og en tett eggleder, så nå venter vi på ivf.

Jeg spurte legen som utførte lap'en på meg om han visste noe om ventetid på ivf i Tromsø, og han svarte at han trodde det lå på 6-12 mnd!!! Er det noen som vet om dette stemmer?!

Tror seriøst ikke jeg takler å vente så lenge... Hele denne utredningsprosessen har jo allerede tatt usannsynlig lang tid.

Skrevet

Da er dere blitt henvist til Tromsø og venter på svar fra dem?

Den beste måten å finne ut hva ventetiden i Tromsø er er rett og slett å ringe til Fertilitetsklinikken der.

Da vi havnet på venteliste til Ullevål var det 9-11 mnd ventetid, så det er ikke umulig at det er 6-12 mnd i Tromsø - men du kan sikkert få et bedre og mer nøyaktig svar direkte fra klinikken.

I vårt tilfelle var vi heldige og kom inn etter 8 mnd, så da ble det kortere ventetid enn vi regnet med likevel.

Nå er det nå engang slik, at må man vente, så må man det - og det er mye venting underveis i IVF-prosessen også... Det er i alle fall en ting vi blir gode på vi som driver med dette - venting! Må dere vente såpass lenge, så klarer dere nok å tilpasse dere det - alternativet er å ta et forsøk på en privat klinikk i mellomtiden. Det kan dere selvsagt gjøre, men vær klar over at det koster mye penger og tar også litt tid å komme igang med det.

Lykke til videre - det er en spennende prosess dere skal igang med!

Skrevet

Vi sendte papirene til Tromsø i november, fikk svar at det var bare å ringe ved neste mens. Det svaret kom rundt jul. Valgte da å vente med å ringe til i mars. Fikk først beskjed da om at det var fullt,men fikk plass likevel for start i slutten av mars. Fordi jeg hadde vente så lenge. Så tror ikke ventetiden er så lenge. Ihvertfall mener jeg max 6 mnd har det hvert på alle de jeg kjenner som har vært i tromsø.

Lykke til, jeg lykkes på første forsøk. Og fikk mange på frys, de er kjempeflinke i Tromsø. Fødte en gutt 25 jan. vurderer søsken forsøk til neste år.

Skrevet

Takk for svar. Vi er blitt henvist ja, men ikke hørt noe fra Tromsø enda. Tror jeg må ringe å høre om dette med ventetid... Han legen som sa 6-12 mnd er i Bodø så er jo ikke sikkert han har så peiling på dette. Håper ikke det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...