Gå til innhold

voksi urban eller odenwalder holly

Anbefalte innlegg

Har bruktodenwalder holly posen (den med bamsen) til begge jentene mine, og har vært kjempefornøyd. Men nå får jeg en gutt i januar, og har litt lyst på ny pose, både for å prøve noe nytt og å få en ny farge. Har sett på Voksi urban, men har ikke hørt så mye erfaringer om den. Men den ser jo veldig fin ut, da...Noen som har brukt den litt? Jeg kommer i såfall til å bruke den i TFK, både bag og etterhvert sportsvogn. Vet liksom ikke om jeg skal kjøpe en Urban, eller bare skaffe med en ny odenwalder i annen farge...

All erfaringer mottas med takk, både positive og negative ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140630792-voksi-urban-eller-odenwalder-holly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett på begge, uten å kjøpe noen av dem.. Endte opp med vanlig "gammeldags" voksi;)

Syntes de begge så veldig smale ut, må jo bli trangt etterhvert for barnet.. Skal jo liksom kunne brukes i flere år..

Den Odelwalder kom vel forøvrig ganske dårlig ut i test pga brannfare.. Den brant jo opp på sekunder... (knock on wood)

Takk for tilbakemelding, men at de er for smale bekymrer meg ikke særlig, siden jeg har brukt Odenwalder på begge jentene mine opp til de var 2,5 - 3 år, og hadde god nok plass. Da sluttet i de å sove på dagen, så da trengte jeg de ikke mer. Vet odenwalder kom dårlig ut på testen, men jeg har likevel vært fornøyd. Synes alt kommer dårlig ut på tester til tider, alt etter hva de finner på på å teste.

Synes det virker så bra med å kunne åpne vokse urban på sidene, og at den kan brukes med to ulike overdeler i forskjellig lengde. Og denne vant forøvrig testen, da. Er jo den samme som iglo troller:) Hm...usikker på valget...

Jeg sto mellom iglo troller og voksi urban, endte opp med iglo troller, da hun sa de var omtrent like, at voksi på en måte var en kopi av troller bare. Og at troller skulle være hakket bedre:) Kjøpte med forlengerstykket 0-6 år, kostet 1500 ca, syns den virker helt topp

Jeg har prøvd begge. Lånte en odenwalder før jeg kjøpte urban posen. Og jeg vil likte definitivt urban best:-) Den er utrolig nett og fin i baggen på vogna, så kan du ta på forlengerdelen når det tengs. Jeg har også tfk vogn, og den passet velig fint i vogna. Gutten min var aldri klam og svett og aldri kald i voksi posen. Enda en fordel med voksien er jo at du kan låse opp bunnen av posen så så skitne sko/støvler kan henge på utsiden på turer hjem fra barnehagen eller når en har vært ute og lekt.

Annonse

jeg hadde tenkt å kjøpe voksi urban, men fant ut at den ikke kan vaskes. synes det er greit å ha en pose som jeg kan vaske når den skal brukes i flere år. Har ei venninne som jobber på renseri og som "tipset" meg. Det går jo an å rense poser som voksi urban, men i følge venninna mi bruker de et stoff når de renser som må luftes ut av posen etterpå fordi det ikke er bra å ligge i. hun anbefalte faktisk å lufte posen godt og la den ligge i nærmere to uker etter rens før bruk, og det gidder jeg ikke.. så da ble det odenwalder her:) Har ikke begynnt å bruke den enda, så kan ikke komme med erfaringer:)

Septbaby09, Igloo troller og voksi urban er praktisk talt samme pose. Begge lages av Voksi/HTS. Dvs. Voksi/HTS lager trollerposen for Barnevognhuset Rudo. Forskjellen er bare designet med pingvinen og sikksakkmønstret søm foran på Urban, og rett søm på troller. Samt at Voksi urban selges MED forlengerstykke, til Troller kan du kjøpe pose med eller uten forlengerstykket til to ulike priser. Derfor kan man si at Voksi urban også er testvinner ;) Og begge posene er derfor akkurat like gode. Dette står også på voksi.com.

HI: Jeg har både Odenwalder holly og Voksi urban. Fordelen med holly er at den er luftig og lett, men samtidig varm. Ulempen er selehullene, som er plassert litt for langt oppe, og så synes jeg ikke kvaliteten er helt 100 prosent. Savner også mulighet for at støvlene til barna kan stikke ut nederst ;) Ellers en romslig, fin og lettstelt pose med god snøring rundt hodet.

Av disse to liker jeg best Voksi urban fordi jeg liker bedre at man kan åpne posen på sidene. Synes også at den har mange andre fine praktiske finesser som mulighet for å åpne nederst, forlengerstykke, slik at posen får lang brukstid, helt til 6 år. Det fine er at dette er to poser i ett, en mindre pose og en stor pose. Deilig med ull i bunnen og dun utpå. God snøring rundt hodet. Minus er at ulldynen i bunnen ikke kan vaskes, den må renses, om den er veldig skitten (ellers kan den renses i fryser).

Til sist må jeg tipse deg om at Voksi urban er på tilbud hos babyhuset.no til 1590 kr inkl. frakt. Kjøpte min der og er fornøyd med servicen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...