Gå til innhold

Mer mat om natta?? Hva skjer? Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er såvidt fylt 3 måneder. Hun har sovet godt hele natta fra hun nesten ble født. Men nå våkner hun plutselig midt på natta og skal ha mm. Nesten mer enn hun får på dagen. Dette syntes jeg er veldig rart. Får hun ikke nok mm av meg? Lest en plass at de kanskje må ha annen mat om de begynner slik. Men 3 måneder er vel for tidlig for grøt? Har veldig lyst til å fullamme henne lengst mulig jeg da, men redd jeg har for lite melk for henne nå.

Trenger råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økedøgn. Har det på samme måte selv, og det har vart over en uke. Slitsomt, men det går over. Og det er visst veldig vanlig at babyene har en intens økeperiode i 3-4 mnd alderen.. Har vært inne på tanken om å innføre mat, eller om jeg har for lite melk osv, men har nå slått meg til ro med at dette er en periode som vil gå over (forhåpentligvis snart..)

Skrevet

Småtten min sov natta gjennom uten mat fra første dag hjemme på sykehuset. Hvor lenge var Adam i paradis? Vel i dette tilfellet: (Ja, du gjetta nok riktig...) 3 måneder. Siden da har han ikke sovet gjennom en eneste natt uten mat... Hehe...fin trøst å få? ;) Vel, jeg begynte å gi ham ei flaske mme om kvelden da han var 3 1/2 mnd, og fra fire mnd alder hadde jeg litt grøtpulver i den flaska. Hjalp litt, men han forlanger fremdeles mat om natta - og nå er han snart åtte mnd. Disse "babyen på tre mnd min vil plutselig ha mat om natta"-trådene dukker opp med jevne mellomrom, så du er ikke alene. Veldig vanlig at de blir mer sultne i den alderen. Hun er kanskje mer våken og aktiv på dagtid nå enn tidligere? :)

Jeg ville ha prøvd å gi ei flaske mme om kvelden, etter kveldspuppen. Mme metter litt lenger, fordi den er litt mer tungtfordøyelig.

Skrevet

Takk for svar:) hehe.. Da skal jeg jammen prøve det. -om det fortsetter. Blitt helt bortskjemt med all sovingen hennes til nå. :) Vært utrolig godt!!

Ja - hun er mer våken på dagen. ;) Godt å vite man ikke er alene hvertfall. Skal tenke på det når hun våkner i natt. hehe!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...