Gå til innhold

Kan EL-test funke som gravi.test?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk det plutselig for meg at jeg skulle ta en gravi.test. Men hadde ingen i huset. men tisset i stedet på en EL-test. Har ikke brukt den denne pp. Den viste positiv EL. Men i følge mine beregninger var eggløsning for 5 dager siden... Kan det bety at jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egget fester seg 5-12 dgr etter eggløsning. Så om du hadde el for 5 dgr siden, vil nok ikke kroppen ha produsert nok hcg til at en test vil slå ut positivt. Kan nok være at du har litt forsinket el?:) Mener ikke være negativ altså. For meg høres det ihvertfall sånn ut:) Lykke til uansett:)

Skrevet

Men ja, el-tester kan slå ut positivt ved en graviditet:) Har "hørt" mange her inne si det. Måtte bare si det også;)

Skrevet

Nei jeg skjønner at jeg ikke er gravid på denne pp. men kanskje jeg ble det på forrige.... Jeg hadde så fryktelig rar mens... Helt annerledes enn den pleier. Og veldig kort. Og nesten ingenting... Men tok ingen test. Er litt redd for å teste meg ihjel:;-) Men fikk det plutselig for meg at jeg kanskje er gravid...

Skrevet

Å, ok:) Fikk ikke med meg det med rar mens. Beklager det. Vi kvinner har en intuisjon;) Jeg har alltid vist, før grav.test, når jeg har vært gravid. Så om du føler det...våg å ta en test! Masse lykke til!!! :)

Skrevet

Uff jeg tør ikke... Har noen erfaring med EL-test som gavi test? Som viste seg å stemme da...

Skrevet

Jeg fant en graf på nett som viser LH-stingning/senking gjennom syklus. Selvsagt finner jeg ikke den igjen... :-s

Men iallefall den var iallefall lav ved graviditet, så d er iallefall ikke til å stole på en eggløsningstest istedet for graviditetstest. Graviditet gir jo HCG, ikke LH.

På den annen side er d jo maaaange her som har hatt en veldig positiv eggløsningstest når de har vært gravide, så man kan vel egentlig aldri vite sikkert... Ergo så må en vel egentlig ha en grav.test.

Ta deg en test! Er verre å gå å pine seg og lure.... (er den negativ, så er d å tørke tårene og se fremover til neste pp)

LYKKE TIL !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...