Gå til innhold

dere som trener..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent endel spinning før, og ønsker å fortsette med dette gjennom hele svangerskapet.. eller i hvert fall så lenge jeg klarer..

Men er det noe jeg bør tenke på?

Bør jeg f.eks holde litt lavere intensitet gjennom timen, og ikke presse meg for hardt når instruktøren kjører pulstopper.. eller kan jeg bare kjøre på som vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener. Eller i teorien trener jeg... bare jeg slutter å ramle overende i sofaen og ta to-timers middagslurer skal vi se om jeg ikke kommer meg opp i 3 dager i uken igjen! Jeg blir rastløs og uggen hvis jeg ikke får mine ukentlige doser.

1. trimester med spinning kan du spinne i vei hvis kroppen sier ok (men lytt til den, det er lov å ta det mer med ro - det har jeg opplevd helt fra før jeg testet positivt faktisk - pulsen min er sykt høy. Får pulstopper leeeenge før "normalt" og "alle andre"), bare drikk mer vann og pass på at du trener i et godt ventilert rom. Er rommet for varmt og tett kan du bli overopphetet noe som da ikke er bra. Sats sine egne anbefalinger ligger vel på at man reduserer seg ned et hakk på skalaen deres når man er gravid og holder seg på nivå tre med små turer innom nivå fire på spinning.

Ellers har jeg nå i dag lest ferdig Jill Jahrmanns "Trening for kule mager" og kan anbefale den til ale som vil trene. Den svarer seriøst på ALT man lurer på, og jeg føler meg plutselig ikke så unormal som gjerne vil komme over denne trøtte kneika og sette i gang med å trene igjen.

Skrevet

Jeg er inne i en treningstørke akkurat nå pga kvalme, trøtthet og klarer ikke lukta av kropper. Så jeg har ikke trent på to-tre uker. Trener vanligvis 3-4 ganger pr uke med spinning og har tenkt til å fortsette med 2-3 ganger pr uke. Har ikke noe betenkligheter med det, men tror ikke jeg kommer til å gå på høyinstensitetstimene. Tror det beste er å lytte til kroppen og passe på å få i seg nok vann så man ikke blir dehydrert. Kommer kanskje til å kombinere litt med svømming for å avlaste ryggen litt, og i tillegg ønsker jeg å gå turer så ofte jeg kan. Håper jeg kommer i gang litt igjen, og tenkte faktisk jeg skulle ta en tur i dag bare for å prøve meg igjen. Får se hvordan formen er når klokka runder 17.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...