Gå til innhold

<3 <3 prøvetips og skravletråd, IKM uke 40!? <3 <3

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Alle sammen! Koselig å se at det er så mye støttende positive jenter der ute son alle har lyst på en liten spire,å at man har noen å dele spørsmål ,gleder og bekymringer med altså! At man prøver er jo på en måte,hvertfall i mitt tilfelle noe veldig privat som man ikke deler med mage.

Å tror nok flere kan kjenne seg igjen i det at man sier " Åhh,nei vi tar det som det kommer..har ikke dårlig tid vi"

Når sannheten er at man blir litt opphengt i det å skulle få de til.

Skal prøve så godt jeg kan å ikke bli skuffa hvis tante kommer nå denne måneden. Det er jo bare å prrøve igjen:)

Men synes det er så rart,slutta på pp i juni,har hatt mensen 3 ganger etter det med ca 21 dager mellom. Skulle egentlig hatt tante ca 2. september. Men fortsatt ingenting,å dum som jeg er går jeg rundt å kjenner etter symptomer. Kjenner murring i magen,føler meg oppblåst,sulten og litt trøtt. Men kan være noe jeg inbiller meg seff.

Godt å lese at det har klaffet så fort for så mange,om det ikke klaffer for oss innen jul tenkte jeg prøve akupunktur.

Skriver igjen på mandag når jeg er kommet hjem å tatt en CB om ikke tante har kommet meg i forkjøp:(

*håpe-håpe*

Lykketil alle sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FrkFrø

Satser på ar TR ikke kommer da..er jo noen dager siden 2 sep vettu ;)

Krysser fingrene for deg :) Og hold oss oppdatert sant :)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

til vilhababy

har IKM 4 oktober, skal heller ikke teste denne gangen med mindre jeg har godt en del over, er så mye som kan gå galt de første ukene:(

så koselig med sauer og katter og føll:) skikkelig gårdsjente du da? bor i en liten koselig leilighet med hage, men kan ikke ha no dyr, for da dør vel sambo, er så allergisk stakkar, men vil ha han og da!

samboeren min er veldig entusiastisk, han kjøpte nettop ny,familievennlig, bil....så det blir bra! prater mye om det, og koser oss med tanken på barn!

han vet det ikke er hans feil, jeg har endo, og fikk tidlig beskjed om at dette kan bli vanskelig, men har vi ikke klart det før jul skulle vi få oppfølging på riksen!

så koselig at samboeren din er glad ved tanken da!!!

krysser fingre* :D

TIL ALLE

kjempe koselig at så mange har slengt seg på, og venter i spenning alle sammen til mandag FrKFrø:D

Skrevet

Hei hei jenter.. slenger meg på her.. =)

Har en liten gutt som er født i slutten av januar 09, og hadde vel egentlig tenkt å vente litt til.. Men så ble jeg vist gravid nå i august.. som uheldigvis endte i SA på lørdag... Da gjikk det opp for oss at vi virkelig hadde lyst på en liten til.. så nå er det bare å vente på at bløningen skal stoppe. Er litt usikker på IKM pga av SA men etter min forrige syklus skal den være rundt 2 okt. Jeg er en av de heldig/uheldige som blir superfort gravid... men har mistet 3 av 4 graviditeter nå.. så det er nok ikke så posetivt alikevel å være superfruktbar! Så det blir spennede å se hvor mange pp det tar.. regner med at jeg blir tilskuer på denne pp da den sikkert er litt "ødelagt".

Tips fra en som blir fort gravid er:

1. Ha delig sex

2. La han komme i deg

3. Legg deg ned på rygg med eller uten pute

4. Få orgasme (fremdeles med sæden inni deg)

5. Sov med sæden inne deg til neste morgen (for dere som ikke liker dette la den være der en god stund etter orgasmen)

Lykke til jenter! Håper vi tar fødestuene med storm i juni!!!

Ligg med sæden i deg over natten

Skrevet

hei N 79 :)

Så spennende at du skal begynne på PP nr 1 :D Det er litt artig å liksom - men får forventninger og man kjenner etter symptomer osv :)

Håper du slipper å vente 6 mnd denne gangen - selv om 6 mnd i seg selv ikke er så lenge da :) jeg har prøvd over to år å det tar på men må være positiv :))

aritg med tips ja - kom gjerne med flere ;)

lykke lykke til :D

Skrevet

hei williams mamma :)

gratulerer på etterskudd med gutten du fikk i januar :)

hvordan er det å være mamma ? :)

kjempebra du blir gravid fort , men håper du ikke mister en gang til altså :/

vi skal alle ta fødestuene med storm til neste sommer - det er sikkert å visst :D hehe :)

hvor gammel er du ? :)

hvor kommer du ifra ?

Skrevet

IKM rundt 4. for min del...skal nok ikke teste jeg heller( hvis jeg klarer ;p )..håper på å gå en uke over tiden først! tester aldri etter el...kjenner når den kommer for å si det sånn, også har vi sengekos veeldig ofte...så må jo treffe en eller annen gang!

oi..hvis du har blitt spådd om det så er jo dette måneden da :D aaaa..er så spennende detta!! ( også er det litt morsomt å glede seg på andres vegne også..da tenker man liksom litt mindre på seg selv i alle fall)

Sååå gøy ,med sauer og katter og føll og alt;) skikkelig gårdsjente du da! :D

samoeren min er kjempe ivrig..kom hjem her om dagen med en skikkelig familiebil, så stolt på meg å sa: "sånn, nå har vi plass til barnevogn og barnesete"

men han er ikke like stresset som meg, han sier hver gang det ikke går at det skjer når dete r meninngen... jeg har endo,så vet vel stort sett at det ikke er hans skyld!

gleder meg veldig denne pp, vet ikke om dete r fordi det er uansett ett skritt nærmere en baby eller fordi det er denne mnd det skjer...

FrKFrØ..masse lykke til til mandagen .vi venter i spenning med deg! krysser fingre og tær for at det har gått!

gratulerer til dere nygifte...dette blir spennende vettu..koselig med bryllup og baby og stas :D

og til alle sammen, kjempekoselig at så mange har hengt seg på, og masse gode råd! tror jeg skal prøve alt denne pp jeg...hehe, bare å slenge på alt man kan og vet/har erfart..

Skrevet

prøver å skrive inn her, men kommer ikke opp...hva gjør man da? og hva er dette dytte greiene? hehe :P

Skrevet

Hei!

Er i pp5 nå og begynner å bli skikkelig lei av å gå å lure og å sette livet litt "på hold".. Jeg tør ikke feste "i tileffelle", handler meg ikke nye klær "i tilfelle", planlegger ingenting fremover "i tilfelle"... -Puh! Blir gal av det her jeg! Er det flere enn meg som har det sånn? IKM 041009, men begynner å synes at dette er mere slit enn det er kos..:(

Skrevet

Jeg også tenker litt sånn... Vil liksom ikke kjøpe nye klær, selv om jeg egentlig trenger det siden jeg har startet i ny jobb nå etter permisjonen var ferdig, og jeg har nesten ikke noen fine jobbklær, bare slitne joggeklær... De få plaggene jeg kjøper er alle sånn at jeg kan bruke dem om det skulle bli mage. Og siden jeg bor et stykke fra butikker som har mammaklær så har jeg allerede kjøpt inn noen nye mammaklær, for jeg vet jo ikke når jeg skal til byen neste gang, og det er jo kjempekjipt å ikke ha fine mammaklær når magen først kommer! Ja, jeg er en planlegger, jeg vet...

Jeg planlegger reiser og sånne ting fremover uansett da, klarer ikke sette livet SÅ mye på vent. Alkohol er ikke et tema, for jeg drikker så og si ikke likevel. Men det er likevel til å bli sprø av, å ikke vite! :)

Skrevet

Hei igjen VILhaBABY :D

Ja det er kjempespennende å begynne på an igjen, og man er sååå positiv for man tror at det skal sitte med en gang...eller i alle fall håper :)

Vet at 6mnd ikke er så lenge å vente, så skal jo ikke klage der, men blir jeg gravid i mars så blir jo terminen i desember, og min datter og min samboers datter har bursdag i desember...så ikke det mest gunstige. Men for ALL del. Setter spiren seg i mars, så er jeg like glad :D

Håper du ikke må vente så mye lengre før spiren sitter hos deg da :D

Og jeg skal skrive flere tips om jeg kommer på noen ;):D

Skrevet

eg vil ikkje sette livet på vent bare for at vi prøver for da blir en fort lei...

her lever eg som normalt.. drikker ikkje så ofte så det er ingen problem... planlegger ikkje så mye for no har eg pause fra planlegging.. hehe.. ble litt lei etter ett år med planlegging til bryllupet...:P

men masse sex er eneste er klarer å bry meg om.. hehe...

er så vanvittig baby syk no.. og i helgen får me en liten baby på 2 uker på besøk så da skal me nok klare å snike inn litt rolig sex.. kan jo hjelpe vettu... hehe...

Skrevet

Får vel slenge meg på denne jeg og.

Gode tips har jeg vel ikke, ettersom jeg fortsatt henger på denne siden etter ca. 16 mnd.. (Var gravid januar til mars, men endte med utskrapning. Syns det er litt dårlig uttelling på så mange måneder da. Vi har ingen barn fra før)

Har tatt hormonprøver, som er normale, og mannen har fått time for å levere sædprøve, så får vi se om alt er i orden, eller om det var et veldig lykketreff den ene gangen det klaffet..

Ville være festlig hvis det klaffet denne måneden. Mannen tar nemlig prøven like etter el.. og da vet vi jo om jeg er gravid før vi får prøvesvaret.. Stakkars.. :-/

Er tilhenger av å bli liggende natten over så minst mulig av svømmerne renner ut... evt å bli liggende å lese eller duppe minst en halvtime (hvis det er annen tid på døgnet liksom..hehe)

Gjør ellers intet spesielt annet enn å følge med på kalender og å ta folat og omega3..

Ikm er 29.09 eller 30.09.. sånn ca.

Har søsken, svigerinne og flere kolleger som er gravide nå, så nå syns jeg litt at det er min tur snart også.. :-)

Lykke til alle!!

:-)

Skrevet

Aiva

Dere har ventet lenge så får håper det setter seg en spire snart. En baby på besøk kan nok muligens hjelpe på...de sier i så fall det ;)

Hadde vært veldig artig om alle på denne tråden havnet på 1 trimester om en liten stund :D

Lykke sendes til alle :D

Skrevet

Alle sammen

Har dere forresten vært inne og sett på kjerringrådsiden for å bli gravid?

Det er jo mammaer som har skrevet inn det de har prøvd og ting som har virket på de...så kanskje en idè og prøve noe av det ;)

Skrevet

Takk for det N_79 :-)

Har tittet på kjerringrådene for leeenge siden. Er liksom ikke helt sikker på om jeg tror på det.. Med fare for å høres negativ ut... Hvis de funker, hvorfor er det fortsatt så mange inne på bligravid da? For jeg vet mange underveis har prøvd mangt og mye.

Hadde gledet meg stort om alle bare var innom "bli gravid" en kjapp tur for å si hei, før de fyker videre til 1.tri!

:-)

Skrevet

Hehe ja regner vel med at de fleste har sett på de rådene..og ja man kan jo lure på hvorfor det ikke funker på alle.

Men vi får satse på at det skjer på den naturlige måten for alle snart da ;) Jeg skal i alle fall innom her og si ifra når jeg blir gravid :D

Skrevet

Jeg og! Forhåpentlig i løpet av høstferien ;-)

Skrevet

Hei hei alle dere kommende mammaer.. =)

Som jeg skrev tidligere har jeg mistet 3 av 4 graviditeter... Den ene gangen jeg lyktes fikk jeg progesteronbehandling av en superkoselig gynekolog fra en klinikk i oslo, men dette er egentlig sånn de gir til de søm forsøker prøverør.. og kostet 1200 kr... Lille William var jo værdt det da.. hehe for all del.. men i dag var jeg innom helskosten for å høre om de hadde naturlig progesteron... og så velta det utrolig masse informasjon utav hun som stod bak disken.. =) Hehe.. tenkte jeg skulle dele dette med dere...

Hun sa at det som var veldig viktig for "underlivet, slimhinner, progesteron laging og slikt" var vitaminene B6 B12 og Folat... Gjerne også Omega3 og sånne fedtyper.. For alle dere som tar GRAVID supplementet til apoteket er alle disse vitaminene inkludert der =) =) Utenom disse så fantes det faktisk flere preparater som gjorde kvinnen mer fruktbar!! Så dere som sliter litt kan kansje dette være noe å prøve mens en venter de laangdryge 12 mnd før utredning!!

Skrevet

God formiddag til dere :)

Er det noen som er igang med å prøve denne pp eller ? jeg er på dag 6 i syklus nå så starter nok forsiktig i kveld og holder det gående gjennom syklus tenker jeg :)

koselig at det var kommet så mange nye her på tråden - så sier hei og vinker til alle :)

Skrevet

Hei dere:)

Jeg er nettopp i gang med 5. pp, ikm 2.okt. Har to store gutter fra før, ble gravid 3 ganger nærmest uten å prøve da jeg var i 20åra, nå er jeg 37 og det er åpenbart ikke like enkelt. Har også tenkt å prøve akupunktur, , må bare få ut fingern. Er det noen som vet om noen gode akupunktører i Oslo?

Mange gode tips over her, kommer ikke på noen bedre selv...

Skrevet

hei SVB :)

da har vi IKM omtrent på samme dag vi da :) så spennende :)

skjønner ikke hvorfor d kan ta så lang tid å bli gravid men vi venter da på noe godt :)

håper du får klaff snart og slippe å vente så lenge som meg :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...