Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 hei, tenkte kanskje det hadde vært ålreit med en liten tråd hvor vi kunne dele prøvetips og råd med hverandre, slik at kanskje alle sitter med en positiv test og junispire i magen ved uke 40? jeg skal i alle fall prøve "puteunderrompe" - tipset... hehe hadde også vært koselig hvis de som vil kunne slengt med hvilken pp de er i, og hvilke tips man har prøvd fra før
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 da hiver jeg meg inn først da... er i 4 pp nå, og har vel egentlig ikke prøvd så mye fra før bortsett fra litt vitaminer, men siden vi ikke fikk det til på hele den " alle gode ting er 3 " så må det vel tyngre skyts til:) så hvis noen har erfaringer å dele med seg...
*Ønskergjerne* Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Uke 40 er IKM for meg også Fikk tanta på lørdag og nå er jeg straks ferdig Vet ikke riktig hva jeg skal prøve denne PP - men blir vel å holde på minst annen hver dag gjennom hele syklus - og til fredag skal samboer inn til legen og få henvisning til å ta svømmeprøve Håper det blir full klaff denne pp - og at vi kan gå inn mot sommer med en liten en i magen til neste år 29 pp for min del da...
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 oiiumph det var lenge! håper det går denne gangen da! krysser fingre og tær for at alt er bra med svømmerene også! jeg og samboer har alltid sengekos minst annenhver dag, (hadde det før vi begynte å prøve også) så håper det klaffer etterhvert!
*Ønskergjerne* Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Selvfølgelig klaffer det snart for dere - krysser d vi kan krysse andre ting du vil prøve denne pp da ?
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 dabli det juni barn på oss begge da hehe... vet ikke helt hva man kan prøve jeg da, er første gangen vi prøver på detta, ja..er inne i 4 pp, men føler jeg ikke blir så klok på ting uansett! prøver vel å ha sex så mye som mulig, og denne gangen skal jeg la være å kjøpe tester så tidlig! føler kanskje det øker presset litt! oi, så lett det er å si at man har tenkt til å slappe av når man har TR... skifter nok fort etter EL kan jeg tenke meg! hehe, du har ikke noen gode tips da? lurer litt på akupunktur, har lest at det har klaffet for mange på det! jee, er ikke så greit. blir litt koko i hodet når hele familien sa at jeg og sambo kom til å klare det med en gang... i og med at jeg ble til på kombi av p-piller og angre-pille! hehe du da? bortsett fra annenhver dag metoden?
audrey82 Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Hei! Jeg er i 2. pp, har en gutt født i aug-08 fra før. Giftet meg for tre uker siden, så er ikke veldig overrasket over at det ikke ble i 1. pp, for vi stresset sånn med bryllupet. Hadde eggløsning et par dager før bare, og da stod alt mildt sagt på hodet! Veldig spent på om det blir denne måneden, for neste måned er mannen min mest sannsynlig borte på jobb under el, så da blir det ikke pp før måneden etter det igjen. Og det føles veldig lenge til... Ikke vet jeg om han er hjemme under el da heller, for han jobber offshore uten fast turnus, så må reise når han får beskjed om det. Vet ikke om jeg har noen tips jeg, sist hadde vi sex hver dag den uka jeg mest sannsynlig hadde el, og da ble jeg gravid på første forsøk! Forrige måned ble det bare annenhver dag, tror vi kommer til å prøve å ha sex hver dag i el-uka denne måneden og se om det funker igjen. Og ikke reise seg opp etter sex da, men ligge lengst mulig. Lykke til, håper det blir junimager på oss alle sammen!
påtjukken Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 hei.. slenger meg på her med dåke eg:) er i 1 pp no:) prøver på nr 2:) har ei jente på 3 år fra før.. me giftet oss 29 august og blir jo så enkelt å ha MYE sengekos når me er nygifte:) så her blir det i første omgang bare mye sengekos som hjelpemiddel så får me se om det blir fler pp og fler hjelpemidler.. prøvde nesten 1 år før eg ble gravid sist, men da var det ikkje så veldig mye prøving, mer tar det som det kommer:)
FruFrydmedtotette Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Kaster meg inn her med resten jeg da:)er i 3 pp nå. Er ei uke over IKM,men tok en CB igår å den var negativ:( Synes liksom jeg kjenner meg litt sliten,må tisse ofte og er litt rar i magen. Reiser på hytta i morgen å frem til søndag. Å har bestemt meg for å ikke ta med meg noe CB (selvom det blir vannskelig). Enten så kommer tante eller så tar jeg en CB på mandag morgen,å er den også negativ så drar jeg til legen. Har jo sååå veeeldig lyst på en liten spire. Lykke til til alle som prøver,krysser fingra for en sommer-blomst til oss alle!
*Ønskergjerne* Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Hei hei frøken Om jeg har noen gode tips... tja... egentlig ikke - jeg vil også prøve meg på akupunktur om det ikke skjer noe snart , har kontaktet ei i nærheten her for å høre med henne og hun hadde en del barn på samvittigheten som hun sa så skader jo ikke å prøve det ? hva med deg ? du må si ifra om du skal det du også - så kan vi jo holde hverandre oppdatert men vi får satse på spire i slutten av mnd og at den holder seg der i 9 måneder!!! ferdig med tanta jeg , så vi hadde en omgang igår og idag midt på dagen
*Ønskergjerne* Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 sier hei til dere 3 andre også som kom inn her på denne tråden har dere noen gode tips å komme med ? håper spiren sitter hos oss alle snart
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 til VILhaBABYprøvdLENGE, har en kompis som er akupunktør, så er bare å få motet til å gjøre det..er litt nærvøs for å sette sånne lange nåler nedi huden a gett, hehe;) neei, men blir vel sikkert litt nysgjerrig på tanken snart! du har kort menstruasjon du da!? har ni dager med helvete jeg-morro se! dere får kose dere så mye dere bare kan fremover da, med sengekos og annen kos! har finni ut at det er litt viktig å ikke glemme hverandre oppi alt sammen, så blir nok koselig med bryllup på fredag, også har vi tenkt oss en date på lørdag skal si ifra vettu hvis det blir noe stikking, er godt å ha noen man kan dele erfaringer og uerfarenheter med til alle andre her, velkommen inn...sleng med hvilke pp dere er i, og noen gode tips a!? du som skal på hyttetur, er nok lurt å la testen være hjemme, er vanskelig ja, men tror nok du får slappet mer av uten den liggende å lure i baggen, også må du si ifra hvordan det går med testing da! litt spennende å ha andre å tenke på også, så blir man ikke så opptatt av hvordan det blir med en eventuell spire hos seg selv- og ikke bli koko i nøtta:D hehe
*Ønskergjerne* Skrevet 8. september 2009 #13 Skrevet 8. september 2009 hei igjen frøken_f Har veldig liten mens heldigvis max 3 dager - d er en dag som er masse blødninger - og dag 2 er lite,samme m 3,da er jeg ferdig så d er nice 9 dager - off!!! stakkars deg.. godt det ikke er meg,hehe så kult du har en kompis som driver på med akupunktur da da må du nesten hive deg på det da viktig å ikke bare ha seg for å prøve å lage baby , må følge lysten å da og absolutt ikke glemme hverandre drømmer ofte om at jeg blir gravid... sukk... det er egentlig ikke noe særlig - lengselen blir jo bare større da... :/ men men ... jeg har stor tro på deg denne pp faktisk - får sånn følelse innimellom (hobby-synsk kanskje ? ) hehe... men får sånne følelser innimellom da men kjenner ikke en dritt på meg selv da... typisk det så koselig med date på lørdag da vet ikke hva våre planer er da - men vi finner vel på noe... tror vi skal avsted å sanke inn sauene som er på beite mye gåing og løping da... akkurat nå så sitter jeg å inntar minde sjokolade til den store gullmedalje og venter på cæsar - og så blir det litt artig på unge mødre i kveld da - sesongpremiere krysser fingrene for full klaff for oss denne pp - ellers blir jeg 'grinåt' - som samboer sier
*Ønskergjerne* Skrevet 8. september 2009 #14 Skrevet 8. september 2009 tråden ble ikke dyttet opp - så får dytte på den igjen OPP!!!
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 8. september 2009 #15 Skrevet 8. september 2009 oi- det var kort også det! er drit med ni dager, spesielt når syklusen bare er på 28 dager! hehe ja, skulle få det gratis, så ja...eneste problemet er bare skrekken for nåler, hehe... er ikke så greit å være pyse ;p jeg drømmer også om det HELE tiden, nå når jeg fikk mens ble det helt ekstremt, drømmer at jeg tyder tester om og om igjen, og at jeg føder og greier! hver natt faktisk! da er det kjipt å våkne og ikke ha noen baby i armene likevel! godt noen har trua! hehe..har faktisk ingen følelse i det hele tatt denne pp, har tenkt hver gang de andre mnd at "dette er gangen det skjer"...nå er jeg egentlig veldig forberedt på å få mens igjen neste mnd! jeg klarer ikke å se noen positiv test for meg ennå nei... men kanskje det er nå det skjer da? sziden jeg har tenkt anderledes de andre mnd? hehe..hadde vært veldig koselig å kunne sitte med positiv test hver runft ikm... når i uke 40 har du ikm? (hvilken dag?) og vet du når du skal teste? -hadde vært litt morsomt å tima det..hehe sauer? bor du på gård? må være deilig å ha noe annet å tenke på da..sånn i steden for å sitte hjemme å tenke,tenke,tenke på baby;p jeg og sambo har spist pannekaker med bacon....daaaili , men sånn ellers er jeg veeeeeeldig flink til å spise sjokolade og annet digg jeg å! hehe krysser fingrene for oss jeg også..da måå det jo gå bra! "grinåt" hehe...det blir jeg å, sambo ble mer skuffet enn meg denne pp'n.. stakkar..sikkert ikke lett for de heller da!
*Ønskergjerne* Skrevet 8. september 2009 #16 Skrevet 8. september 2009 IKM er vel rundt 2 oktober for meg - og jeg skal ikke teste - da må jeg gå over noen dager tror jeg Når har du - å når vil du teste ? Tester du etter el ? det har jeg gjort litt - men gidder ikke mer holder vel med å kose seg regelmessig nok håper jeg Det med å drømme om det så mye - det er litt vemodig - får litt sånn følelse om at jeg ikke ska greie det da , men vi må bare greie det - å ferdig med det hadde vært knallfint å fått en liten en neste sommer har blitt spådd om graviditet i september også (dette var i januar da ) så håper jo at d blir klaff denne måneden ja godis er farlige greier - off... vi koser oss en del vi ja - og det er sååååå godt kanskje ikke så sunt men ja , jeg og samboer driver litt med sauer,har 100 stk ca. utrolig fint i lammingen ja det er en opplevelse og hjelpe masse lam til verden og passe på at alle har det bra nå har de gått på beite siden mai , så det er ikke noe jobb med dem nå da - må bare se til dem innimellom men de skal inn i oktober og da skal de klippes - så da blir det nok mer å gjøre når de skal ha mat 2 ganger om dagen inne , men stortrives :) kan ikke få det bedre jeg nei så har vi en hund og 3 katter og så kommer det ett føll da snart men selv om det er litt å tenke på så tenker jeg på baby også ... får tid til babytenking uansett jeg men i mindre grad selvfølgelig når jeg har litt å gjøre da hvordan forholdet samboeren din seg til prøvetida ? like gira som deg ? prater dere mye om det ? samboeren her er livredd det skal være hans feil vi ikke har greid det , å han gruer seg til å levere prøve... så jeg måtte bli med men han lengter etter baby han å - han vil ha h*n med i traktor omtrent med en gang - hehe og vise h*n i fjøset og lære h*n opp osv han har planene klare ja
påtjukken Skrevet 8. september 2009 #17 Skrevet 8. september 2009 hei hei... eg og vil prøve akupunktur om eg ikkje er gravid innen 4 pp... eg har ikkje gått på noe på lenge, men gikk på p-sprøyten så den kan jo ødelegge en del.. angrer!!!!!! eg og er livredd nåler osv, men prøvde akupunktur under fødselen.. fikk noen nåler for å få åpning og noen for å slappe av.. å gud kor det funka.. gikk fra 0-10 cm på 30 min.. hehe.. og såv mellom kvar rie... å dei var bare 2 min mellomrom på.. så akupunktur virker virkelig... har aldri trodd på det i det hele tatt før... så dette skal prøves om ikkje eg er gravid innen 4 pp:) min mann sa eg kunne bestemme sjøl om eg ville prøve det eller ikkje.. hehe.. hadde vært fint å hatt en venn som driver med det, for det er jo ikkje akkurat billig, men blir me gravid på det så er det nok verdt all verdens penger:) hehe er så spent no når me endelig er i gang igjen:) bare drit at me jobber om en annen.. altså når eg jobber tidlig jobber han natt, og når eg jobber kveld jobber han dag... men som eg sa til han, "vekk meg når du kommer hjem om natten".. hehe.. eg kan fint gå på jobb trøtt så lenge det kan bli baby av det.. hihi
*Ønskergjerne* Skrevet 8. september 2009 #18 Skrevet 8. september 2009 nygift Spennende tid dere skal inn i da dere får det vel til gaske raskt håper jeg altfor kjedelig å henge her inne måned etter måned :/ hehe når hadde du IKM ?
påtjukken Skrevet 8. september 2009 #19 Skrevet 8. september 2009 ikm 1 okt. brukte lang tid på jenta vår så våger ikkje håpe på at det skal gå kjapt denne gangen heller.. men lov å håpe så klart:) ja vet, så vanvittig kjedelig å bli her for lenge.. en super gøy side altså, men vil jo videre i 1,2 og 3 trim. når var det du har ikm da?
*Ønskergjerne* Skrevet 8. september 2009 #20 Skrevet 8. september 2009 ca 2-3 okt sniktitter på 1-2 og 3 trim - og der vil jeg å snart inn hvor lenge prøvde dere på nr 1 ? kan jo uansett være det går fortere nå da krysser fingrene for deg
påtjukken Skrevet 8. september 2009 #21 Skrevet 8. september 2009 me prøvde nesten 1 år... men var ikkje sånn veldig mye prøving.. så prøvde me på nr 2 helt til han fridde, da tok me pause fra prøvingen, var da i 6 pp.. men da var eg mer higen enn han på å prøve.. hehe så no er me på ny i 1 pp på nr 2.. har ikkje gått på p-sprøyte eller noe lignende siden eg tok den siste sprøyten i november 07... har du barn fra før da?
påtjukken Skrevet 8. september 2009 #22 Skrevet 8. september 2009 den ble ikkje dyttet opp så dytter litt eg:)
N_79 Skrevet 8. september 2009 #24 Skrevet 8. september 2009 Heisann Hiver meg på her jeg også Jeg er akkurat ferdig med TR og vi skal begynne første pp nå...men har akkurat sluttet på pp så regner ikke med at det skjer med en gang. Selv om jeg håper på det da ,) Jeg har to barn fra før, jente på snart 10år og gutt på 14mnd. Det tok vel rundt 6mnd før jeg ble gravid begge gangene, men tenkte å prøve akupunktur nå. Jeg gikk til modningsakupunktur med sistemann og man kan trygt si at han kom som et skudd...(49min fra jeg kom til sykehuset så var han ute) så jeg vet at slikt virker. Håper vi alle tester positivt snart Tips til å bli gravid jeg har hørt/opplevd: -besøke en nyfødt eller i alle fall en baby og kose og kjenne den deilige babylukten -forestille deg å ha en baby i magen eller i huset...se for deg og få skikkelig følelsen at det kommer en baby (merkelig men kan funke) -putetrikset funket på meg sist -hørt at om jenten får orgasme etter det har gått for gutten så hjelper det spermen å komme nærmere egget Kommer ikke på mere for øyeblikket, men håper andre også har noen tips PS_ for dere med nålskrekk..de er ikke så lange og de skal ikke stikkes langt inn i huden
N_79 Skrevet 8. september 2009 #25 Skrevet 8. september 2009 Dere skjønte det sikker men andre gang jeg skrev pp mente jeg p-pillen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå