Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått time til osteopat, for fysioterpai funket ikke for meg. Hva gjør en osteopat, sånn egentlig, med bekkenløsning? Masserer, knar eller får deg til å gjøre øvelser? Har hørt at man kan bli knødd innvendig også ved slik behandling. Det høres ikke særlig fristende, og ærlig talt vet jeg ikke om jeg vil være med på det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140628793-hva-gj%C3%B8r-egentlig-osteopaten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det min osteopat har gjort for meg i forhold til bekkenløsning er å ta en del triggerpunkt i baken - dette er ikke behagelig, men det hjelper.

Hun masserer bekken og haleben forsiktig mens jeg ligger på rygg. Dette er utrolig behagelig og jeg slapper godt av og det rare er at jeg så og si kjenner spenningene slipper taket.

Hun gir tøye øvelser, ser hvordan kroppen fungerer og tar gjerne en "overhaling" siden kroppen ofte fungerer med kjedereaksjon prinsippet - smerter og ubehag sitter ikke bare der problemet er.

triggerpunkt blir tatt med albu og knoker, mens bekken masseres lett med fingertuppene - virker som hun leter seg frem til de små musklene som sitter langt inne og "lirker" dem løs fremfor å kna "brutalt" som igjen kan føre til mer ubehag og smerter.

Åkei. Blir litt mere forståelig når man hører eksakt hvordan de jobber framfor disse fancy ordene de bruker på hjemmesidene sine.

Men hvordan får hun til å massere bekken og halebein hvis du ligger på ryggen?

Det jo spennende å se hva de finner ut for meg da.

Kjenner at det jeg gruer mest for er om jeg finner fram til klinikken før timen min begynner, haha. Har elendig stedsans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...