Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Jeg er nok litt "streng" når deg gjelder å la besteforeldrene kjøre med gutten min, han er to år. Jeg vil ikke at han skal sitte i et hvilket som helst bilsete, og det er ikke så lett å få vårt sete ut av bilen. Jeg vil heller ikke at de skal kjøpe et brukt et som jeg ikke vet historien til, og jeg vil heller ikke at det skal være for gammelt. Hvordan gjør dere dette? Lar dere de ta med seg barnet på langtur?
MathildeC Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Mine svigerforeldre var av den oppfatning at "du kan jo ha henne på fanget" (da var hun 3 mnd). Vi kjøpte et bilsete som de kunne ha (de bor i England) men er fortsatt ikke fornøyd - de tar seg ikke god tid til å feste det etc. Min mann må gjøre det om igjen når vi får sjansen. De blir godt fornærmet over alt dette.. Så jeg synes det er stress. Min svigerfar er over 70 år og kjører fort (fartsgrensene er høyere i Enghland, de har ikke vinterdekk etc). Men når vi er på besøk har vi ikke så mye valg, men noen ganger leier vi leiebil. Det skal ikke være lett :-).
Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Da syns jeg dere skal kjøpe et bilsete de kan ha i bilen sin, eller la de låne bilen deres når de skal på tur. Besteforeldrene til minsten her kjøpte eget sete til å ha i sin bil, men jeg la meg ikke borti hvilket sete de kjøpte - visste uansett at de ikke ville kjøpt noe dårlig. Besteforeldre generasjonen er nok ikke så opptatt av bilsikring som vi er (det var jo ganske annerledes når vi var små), så da er det vel greit å kjøpe et ekstra, så får dere det dere vil ha.
Minilille Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Hos bestefreldrene her vi bor har de et de har fått av en kollega på jobben, deterhelt ok, så det lar jeg 2åringen sitte i. Til neste baby har vi kjøpt nytt, og da kan det vi hadde til første mann være hos dem. Mamma (som vi er hos et pr ganger i året) kjøpte et brukt på fretex, og jeg syntes tilstanden var horribel! Dette sa jeg fra om, og vi låner av familie/venner som enten har et til overs eller ikke bruker sitt når vi er der. Hun tok det helt fint, var bare ikke oppdatert på hvilke seter som var bra/hvilke regler det er for hvor gamle de må være etc. Har man ingen å låne av går det også ann å leie hos noen som f.eks leier ut biler.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Svigers bor i nabohuset, og vi har byttet biler da de har hentet i barnehagen. Vi har sete til eldste i begge våre biler. Mine foreldre brukte ett babysete vi hadde arvet da eldstemann var rundt året, men etter at han vokste ut av det har vi måttet montere ut og inn. Det er veldig tungvint, og kan ikke bare bråbestemme oss for at de skal hente han. De vurderer å skaffe eget sete (fått 3 barnebarn på under 20mnd), blir nok brukt for nye seter til flere vektklasser koster mye. Og vi mammaene forlanger bakovervendt Tror ikke de kjøper hva-som-helst mtp utseende og alder, vi blir nok konsultert før ett kjøp
Raych Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Mine foreldre har kjøpt egne nye seter til sin bil som jentene her bruker når de er med dem:) Veldig kjekt ettersom setet til minstejenta er veldig vanskelig å få ut av vår bil. 3 timers biltur er vel den lengste turen de har hatt med våre barn, så de har ikke akkurat hatt dem med på langtur:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Vi byttelåner enten bil eller flytter setet over i deres bil selvom det er tungvint. Bestefaren har et sete han har brukt en gang som kriseløsning som er forovervent og som har blitt brukt til flere barnebarn tidligere. Jeg er ikke fornøyd med å en sjelden gang måtte gå for den løsningen, men av og til på korte turer så må det bli sånn.
noLadyjustME Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Jeg tar meg bryet med å flytte bilstolen fra min bil..da vet jeg han er sikrest
noLadyjustME Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Har forresten lagt ved instruksjonsboken under setet i tilfelle de skulle trenge det
Kosel Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Vi har arvet to seter, men etterhvert som jeg har gått over de ser jeg at de mangler enkelte deler, eller at deler slarker,så det er ikke aktuelt å sette inn i noen bil. Flytter ut stolen som står i min bil, og jeg har så langt montert det for de. Nå skal de få monteringskurs siden de skal hente fast i bhg en dag i uken. Har izi combi sete - veldig fornøyd med det. Syntes hverken det tar lang tid eller er vanskelig å montere dette setet, så det går i grunn veldig bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå