LapScouse Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Der er en krem på apoteket, spesielt for det- men husker søren ikke hva den heter. Lanolin, eller noe annet på L. Bare spør på apoteket. Jeg skal selv i morgen! Har en 10 mnd gammel jente som tygger mens hun ammer på venstre pupp, aooo...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Press ut noen dråper melk etter amming som du smører ut (det er viktig å være helt ren på fingrene), la det lufttørke. Ellers er det lanolin/purelan salve å få kjøpt på apoteket.
kladde Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Disse er kjempegreie å bruke mellom ammingene http://www.ammebutikken.no/produkt/46/brystknoppbeskyttere.aspx Ellers er ammeinnlegg fra Thermobaby eller Chicco bra - for de henger seg ikke fast i brystvortene.
MammanTilEmma❤ Skrevet 8. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2009 ok. takk for råd:-) veldig ubehagelig når jenta skal ha mat, gruer meg veldig til vær gang, så håper det ordner seg snart.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Jeg ser du nylig har født. Gratulerer! Det første jeg ville tenkt på er om jenta di får riktig sugetak? Hvis ikke hjelper det ikke med hvilken som helst krem/salve. Hvis du er usikker, ville jeg tatt en tur til helsesøster eller ammepoliklinikk for å få dem til å ta en titt. Når du er sikker på at sugetaket er riktig, ville jeg, som det er sagt over, smørt en dråpe med den fete ettermelken og la brystvorten lufttørke skikkelig før du pakker den inn igjen. Disse tingene var det som hjalp meg. Salvene gjorde nesten ting verre, synes jeg. Vil også tipse om Medela ammeinnlegg. Dyre, men absolutt de beste! Holder seg tørre og kleber ikke. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå