Gå til innhold

u/t Prostatakreft med spredning til hoften. Hvor lenge kan man leve?

Anbefalte innlegg

Har en pappa som har denne diagnosen og får nå livsforlengende behandling med cellegift. Han har hatt veldig god effekt av behandligen heldigvis, og har forstått det som om at han kan leve en god stund. Men hvor lenge er en god stund? Skjønner jo at det er individuelt, men noen med erfaring?

Fortsetter under...

Morfar hadde prostatakreft som var lukket og det levde han med i 10 år. Men da kreften begynte å spre seg så gikk det dessverre veldig fort og han døde etter 6mnd.

Nå skal det sies at han var en gammel mann på 82år og det har nok mye å si for at det gikk som det gikk. Så jeg vil tro at en yngre mann med bedre helse vil ha mye bedre prognose for å klare seg.

Lykke til og god bedring til din far. Og husk å ta vare på hverandre:)!

Trist med morfaren din:-(

Huff, jag hater virkelig kreft:-( Pappaen min er bare 67 år, og er i god form egentlig. Han gikk på cellegift nå i vår, og den stagnerte kreften som jeg forstod. Han hadde så gode resultater at han slapp cellegift i noen mnd. Men for et par mnd siden begynte han å få mere vondt, og det viste seg han måtte begynne med cellegift igjen for det hadde blusset opp litt ignen. Det er ikke spredd seg videre i skjelettet eller i organer.

Har hørt noen lever 6 mnd, andre 6 år, så vet liksom ikke helt hva en skal forberede seg på:-( Syntes det er så vanskelig og trist.

Andre med erfaringer?

Tror ikke det er noen fasit på spørsmålet ditt. Min pappa fikk døde av prostatakreft med spredning til lymfe og skjelett for 2 år siden. Han levde med kreften i 4,5 år. 3,5 av disse årene hadde han spredning til lymfesystemet og fikk cellegift som livsforlengende behandling. Etter han fikk konstatert spredning til skjelettet levde han i 2-3 mnd bare :((( Da var han nesten 56 år...

Det er kjempetrist og uansett hvor gamle foreldrene våre er blir vi aldri klar for å miste dem :((

Håper pappen din har god effekt av cellegiften leeenge enda!! God varm klem fra meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...