Gå til innhold

Søvn på dagtid rundt 6mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har sånn noenlunde samme rytme på dagsovingen på de små - når går de fra å sove 3 ganger pr dag til 2? Plutten her har vanligvis sovet en morgendupp fra ca halv ni til ti, deretter en midtpådagendupp fra ca halv tolv til ett, og deretter ettermiddagsdupp mellom 3 og 4. Men han er litt vanskelig å få til å sove på ettermiddagen når han har sovet midtpådagendupp så jeg lurer litt på om den midt på dagen er litt overflødig, og så husker jeg jo ingenting av hva jeg gjorde med storesøster... Den midt på dagen blir ofte kluss med om vi er ute på noe, så jeg ser jo at det funker å hoppe over den og så la ham sove feks fra 2-4 i stedet, men om det egentlig er litt for lite søvn er jeg usikker på. Om natta sover han fra 1830/19 til mellom 06 og 07 dagen etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gutten vår var 6 mnd sov han fra 21 til 10/11 om natten og hadde tre dupper på dagen på en halvtime hver. Da han var 8 mnd gikk vi over til bare to dupper, den første på 1½-2 timer og den andre på 30-60 minutter. Vi skjønte at han skulle gå fra tre til to ved at det begynte å bli vanskeligere å få ham til å sove til de faste tidee og det var tydelig at han ville ha mer våkentid mellom duppene og da ble det jo ikke plass til mer enn to i løpet av en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...