Gå til innhold

Toro Brownies - GÅR DET AN å få de til bra?

Anbefalte innlegg

Aaargh, tredje forsøk på å lage dem endte som de to første. Rennende inni og hardt på toppen. Og jeg følger instruksene sååå nøye. Har prøvd både rund form nederst i ovnen, og firkantet form i midten.

Mislykka hver gang... er det bare meg??? Hva gjør jeg galt??

Fortsetter under...

Annonse

Åh, samboeren skal få kjøpe brownies til meg idag!

;o)

Og ja: Jeg får de alltid fine.

Bruker melange tror jeg..

(Mener jeg, må se på pakka for å være sikker - men bruker som oftest flytende melange. Hvis ikke bruker jeg olje..)

:o)

Den blir kjempegod, men du må steke den ihvertfall fem minutter mer enn det det står på pakka, bruker flytende margarin og et stort egg (XL). Dessuten blir den enda bedre om du bruker appelsinjuice istedetfor vann.

Jeg har bare lagd toro brownies en gang, men ble suksess det... Brukte flytende melange og 1 egg. Ble litt klissen inni og litt sprø på toppen :) Stekte midt i ovenen i 25 minutter..

Annonse

Det smaker jo ikke godt av de kjøpekakene.

Veldig enkelt å lage selv og de smaker også godt.

Brownie

400g melange

1 kg sukker(ja en hel kg)

7 dl hvetemel

1/2 ta salt

2 ts vaniljesukker

8 egg

12 ss bakekakao

1. Smelt smøret og visp inn sukker og egg.

2. Tilsett mel, salt, vaniljesukker og kakao

3. Hell røren i langpanne med bakepapir eller en smurt form.

Stekes på miderste rille.

170 grader i 40 min.

Sikt melis på toppen før servering.

NAM NAM

Hehe ... jeg har tatt masse blindtester på familie og venner, og de har ikke klart å smake forskjell på hvilke kaker som er lagd fra bunn og hvilke som er 1-2-3-kaker. Så der må jeg si meg uenig med deg ;-)

Og jeg får alltid skryt av kakene "mine" og de forsvinner alltid fort som svint uansett sammenheng!

Jeg er ingen kokk, men har alltid kjent forskjellen på 123 kaker, pose supper, saus etc, kontra det vi lager selv.. Det er greie løsninger dersom man ikke har f. eks: tid, ork eller noe annet i hus. Men forskjell er det, en brukbar en sådan..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...