Gå til innhold

Sykemeldt pga kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Er garvid i 10 uke nå og er bare så dårlig. Skal til min første legetime neste mandag og lurer på om jeg kan be om sykemelding.

Jeg er kvalm til forskellige tider på dagen. Er svimmel og generelt en del uvel. Mitt forrige svangerskap var jeg frisk hele tiden og var ikke borte en dag fra jobb, men nå er alt helt anerledes. Vil liksom ikke bli sykemeldt heller, men gud hjelpe meg så dårlig jeg er til tider.

Er det lett å få sykemelding i denne perioden, noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Akkurat som om jeg skulle beskrevet mine plager!

Var hos legen når jeg var 9uker på vei og ble sykemeldt 50 % frem til jeg er fullgått 12 uker. Legen regnet med at jeg var litt bedre da, men hun så ikke bort ifra at det kunne bli ny sykemelding.

Jeg er fremdeles plaget med kvalme og svimmelhet og mine 12 fullgåtte uke er nå på fredag. Ny time hos legen i neste uke, så vi får se...

Lykke til!

Skrevet

Legen min hadde ingen problemer med å gi meg 100% sykemelding. Det var ikke noe spørsmål en gang. Er nå sykemeldt på 3. uka, og har en uke igjen. Legen min mente at det kom til å sitte i fram til uke 12 eller lenger i og med at jeg var så dålig (veldig svimmel og kvalm).

Jeg synes du skal kreve det du føler for. Du kjenner jo kroppen din best.

Jeg er nå 10+1 og føler meg mye bedre

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...