Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnedåp søndag. Blir 12 stk, skal ha det hjemme. Noen lure tips til blomster- og borddekorasjoner som er fint og enkelt...? Har hvit duk, servise i hvitt og glass. Takker for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte sånn løper i "vevde plast-tråder" som du får kjøpt som metervare i div hobby-, blomster- og interiørbutikker og la oppå hvit duk (lyseblå siden jeg har gutt). Så kjøpte jeg hvite orkideer og satte de i lyseblå potteskjulere som jeg kjøpte på plantasjen. I tillegg hadde jeg speil med diverse lyseblå lys oppå og lyseblå dåpsservietter. Synes det ble ganske fint :-)

Skrevet

Bare en liten detalj; glemte å si at jeg lagde sløyfer av lyseblå bånd som jeg satte på pottene med orkideer. Ble litt " nakent" uten ;-)

Skrevet

Jeg har kjøpt flere små rosa te-lysestaker. De var på tilbud så da går det an :) ellers blir det noen nye, fine blomster....går også an å ha et fat med stener, lys og ande dekorasjoner.....

Skrevet

plantasjen har de mye tilbud på stearinlys, servietter, små vaser, osv..hvis det er i området ditt..

Jeg hadde lyserosa roser, alpefioler, erica og hortensia i dekorasjonene. Ståltråd og en blader fra en blomst som heter pletter i luften pynter opp bordene i midten sammen med dekorasjonene.

Så laget jeg bordkort selv. Kjøpte ark fra panduro og slike blomster man kan feste i hjørnet. Ble kjempefint!!

Hadde en dekorasjon på gavebordet + lysestaker og ett bilde av jenta mi. På kakebordet hadde jeg blomsterbuketter + telys osv.

Jeg brukte bare fat og skåler jeg hadde fra før til dekorasjonene. Ble mye billigere å kjøpe inn blomster og lage selv. I blomsterbutikkene får du kjøpt svamper til å lage dekorasjoner.

Ikea har de også mye smart!

Det ble en utrolig minnerik og fin dag, og pynten gjorde liksom at alt ble helt perfekt! :) Lykke til!!

Skrevet

Vi hadde dåpen i mars da, så var en litt annen blomstersesong. Brukte hvite tulipaner og blåbærlyng samt hvite lys. Hadde hvit duk og servise i hvitt og glass som deg. Servietter i blått og grønt, men vi har gutt.

Tulla ble og døpt i mars i sin tid. Da pynta jeg med trehjerter i 3 ulike størrelser, blekrosa lys og lys rosa erica i fletta små, søte kurver. Så hadde jeg servietter som tok igjen rosafargen fra lysene og samme hvite duker og hvite servise.

Skrevet

Vi skal ha navnefest, ikke dåp, og noe senere i september. Men vi har kjøpt hvite duker, og så var vi på Nille, og der hadde de MASSE sånne falske løvblader, blomster etc i høstfarger. Så det skal vi pynte med, bare strø utover bordene litt tilfeldig liksom, på midten. Samt noen falske langstilkede roser i høstfarger - tror det blir råfint (håper iallfall det, hehe). Kjøpte da også servietter med høstblader på etc. Altså veldig høsstema hos oss :-)

Lykke til !

Skrevet

Vi skal også pynte med vårt dåpssølv....når ellers får man bruk for det he he?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...