Gå til innhold

Snuppa har fått barnehageplass:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun vil være 9 mnd ved oppstart. Har bare 17-24 timersplass...er veldig usikker på om vi skal bynne å benytte den nå, eller vente til etter jul. Om vi venter til etter jul må jeg gå arbeidledig fram til jul, og det har jeg ikke sååå lyst til, selv om det går økonomisk....dilemma, dilemma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nårtid er permisjonen din slutt? Jeg har fått plass til lilleprins fra august.. da var han bare 6 mnd.. permisjonen slutter i oktober men så har jeg 5 uker ferie til gode.. så me pappaperm og ferie + to uker ulønnet ferie klarer vi å komme over julen.. men vi kommer nok til å begynne å gå litt i barnehagen sammen snart... leke litt der med de andre ungene.. jeg betaler jo for plassen... men jeg er ikke klar fo at han skal begynne fuldt helt enda.. så det spørs om vi ikke drøyer å starte for fult til etter jul.. Men

du kjenner jo snuppa di best.. hvis du føler hun er klar for et par timer i bh.hagen så kan du jo gå litt i redusert stilling frem til jul..

Skrevet

snuppa mi har gått i bhg i 3 uker nå, hun fyller snart 9 mnd, jeg jobber litt å er litt hjemme, går kempefint med ho i bhg=)

Skrevet

Hei,

Vi har fått bhg plass til vår gutt, og han skal starte i begynnelsen av oktober - 10 mnd gammel. Det er en liten familiebarnehage med bare 4 barn. Jeg bor i en bydel med dårlig dekning i Oslo, og har vært kjempeheldig som har fått plass, så det vi kunne ikke takke nei.

Vår gutt er veldig sosial og han var kjempefornøyd når vi var på befaring og han kunne krabbe rundt og se på alle de spennende lekene og de andre barna. Jeg synes det er kjempeskummelt, men tror faktisk at han kommer til å synes det er topp. På tross av de skumle følelsene om "å gi slipp", gleder jeg meg til å begynne i jobb igjen.

Du må selvfølgelig kjenne på følelsene på om du er "klar" til å gi slipp, og hvorvidt du tror hun er klar, men jeg tror at man uansett vil føle det litt sårt og skummelt - om du venter en måned eller tre.

Lykke til fra en som gruer seg masse og gleder seg litt....

Skrevet

Permisjonen min er slutt omtrent nå, og pappan måtte utsette sin permisjon, desverre, p.g.a jobbsituasjonen hans. Snuppa elsker jo å være sosial, så det er vel ikke noe problem for hun. Men må sjekke at barnehagen er bra iallefall. Fikk plass i en ganske stor barnehage, ikke de vi hadde søkt om å få. Så er litt skeptisk. De hadde to småbarnsavdelinger med 14 på hver avdeling....og en storbarns. Mange barn..men det er vel bare å prøve og se hvordan det går...

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken bydel du bor i ? Er så spent på om det er lett eller vanskelig å få plass i min bydel, og usikker på når jeg skal søke. Vil egentlig ikke at snuppa skal begynne i barnehagen før hun er iallfall halvannet år... (ikke fulltid iallfall)

Skrevet

Frogner bydel.. St. haugen og Frogner de verste bydelene i Oslo. Vestre Aker er vel den med best dekning nær sentrum. Generelt tror jeg det er vanskelig med barnehageplass bynært i Oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...