Gå til innhold

Hvilke forberedelser må til før journalsamtalen?

Anbefalte innlegg

Har vært hos legen og tatt prøver for HIV, røde hunder, klamydia og hepatitt b og c. Alt var negativt:)

Har også bestillt meg time hos gynekolog for å sjekke om alt er bra og ok for at jeg kan bli gravid.

Er det noe jeg har glemt?? (også lurte jeg på ifht til praver hos gynekologen som står i arkene til Stork....er det prøver man MÅ ta, eller er de mer aktuelle hvis man ikke blir gravid med det første?)

Takker for svar... fra dere erfarne prøvere;)

Fortsetter under...

Jeg gjorde følgende:

Gikk til fastlegen min og fikk tatt de obligatoriske prøvene som du har tatt. Deretter bestilte jeg en time hos gynekolog. Han tok en invendig ultralyd for å sjekke egglederne/eggstokkene. Han skrev samtidig ut en rekvisisjon til blodprøve for FSH og progesteron som må tas henholdsvis på dag 3 og 21/23 i syklusen. Disse er ikke obligatoriske, men er sterkt anbefalt for å slippe å sette igang en prosess uten å vite om det er en reell sjanse for å bli gravid. Når alle testsvarene var kommet, fylte jeg ut skjemaet og sendte det inn. Samtidig bestilte jeg time for journalsamtale. På selve journalsamtalen spurte de etter open/lukket donor og hvorfor, litt om familien min, hvordan de ser på valget mitt etc. Ikke noe å grue seg for. Det var en samtale mer enn et intervju. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...