Gå til innhold

Herregud, så dårlige dåpsgaver!

Anbefalte innlegg

Enig i at den dressen og det forkleet var elendige gaver. Er ikke noe man gir til dåp for å si det slik. Faktabøker syns jeg også var en merkelig gave. Kan ikke folk bare være litt tradisjonelle i gavene sine til dåp tenker jeg. Dåp er jo tross alt noe veldig tradisjonelt.

Vår gutt fikk mest pengegaver. Skulle ønske han fikk litt mer av barneservise, bestikk o.l. Men det kan vi jo kjøpe til han om så er. Hadde bare vært praktisk å fått det også.

Fortsetter under...

Det er jo koselig å få gaver man liker til barnet da når manhar dåp. Allikevel skal jo ikke dåpen handle om gaver men jeg forstår deg til en viss grad. Det du kan gjøre er å bytte de tingene du ikke likte. Eller levere dem tilbake og kjøpe noe fint som varer til barnet...

Jeg fikk noen fine kjoler, litt penger (1500,- tror jeg), smykker, og div dåpsgaver (kjempe fin sparebamse, bilderamme, skrin og spilledåse)

Jeg var da veldig fornøyd til tross for at jenta mi ikke har brukt smykkene noe særlig enda, men håper å kunne begynne snart. Hun blir to. Men det er litt kjekkere å få smykker og minnegaver enn faktabøker og dress;)

Men når sant skal sies må man være takknemlig for at man får i det hele tatt, der er så mange som har det mye verre enn oss... Det viktigste for meg er at barna mine er sunne og friske, det er den største gaven, alt annet kommer i andre rekke:)

Skjønner at barnet ditt ble døpt for rett grunn.... Det er altså gavene som er poenget ved en barnedåp... Angrer nå på at jeg ikke døpte barna mine, for da kunne de fått mange gaver vi nå har gått glipp av :-P

Vær glad for at du hadde 30 gjester som haddel lyst til å komme, ikke alle som har den luksusen engang.... Synes det var fine gaver også...

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så materialistiske.... Er jo ikke det som betyr noe....

Er ikke noe som er mer dobbeltmoralistisk enn denne KRISTNE dåpen! Glad vi har valgt navnefest, og driter en lang mars i hva hun får, bare vi klarer å huske å ta bilder av den koselige sammenkomsten!

Annonse

Ja jeg synes også det at hele familien kan treffes å se barnet er spesielt i seg selv. Det skjer så kjeldent hos oss at jeg gleder meg allerede til neste dåp. Men hadde dere brukt mye penger på dåpen? Vi hadde tatt me familiene våre, tolv voksne pluss barn på restaurant med koldtbord og invitert dem på kake og kaffe hjem til oss etterpå. Vi betalte alt selv ( dåpskjole også hehe). Jeg hadde nok blitt lej meg om jeg ikke fikk noe jeg syntes var fint da... :P Synes det var veldig koselig at vi kunne ha en så fin dåp men er litt kjekt når man sitter igjen med noen fine minner/gaver til barnet.

slutt å forvent ting. da blir man bare skuffa ;)

vær takknemmelig for at du har mulighet til å be mange gjester og ordne til dåp. vær glad for at folk stiller opp og kommer.

synes du bør tenke før du snakker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...