Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Jeg trenger "alt". Huset er tomt. Det skal brukes som fritidsbolig til vår familie på 4. Jeg har ikke planer om ett fancy sted, tenker å handle på Ikea, andre kjedebutikker, litt brukt på Finn osv. Gang = skohyller og klesoppheng Soverom 1 = Køyeseng med dobbel under, gardiner, gulvteppe, sengeteppe, 3 dyner og puter, madrasser til senger Soverom 2 = Det samme som soverom 1, men med en enkeltseng i tillegg til den dobble køya Soverom 3 = det samme som soverom 1, men med enkelt køyeseng og ikke gulvteppe Stue (stor) = 2 sofaer (ektorp?), bord, 2 lenestoler , ett par småbord, ett par gulvtepper, gardiner, bokhylle. Spisestue har jeg Kjøkken og bad = ferdig Jeg tenker nå hovedting, småstæsj får komme litt etter litt. Lamper må jeg også ha rundt i huset. Har nå 100 000 kr, holder det eller blir det for lite tror dere? kan jeg klare meg med mindre?
Gjest sug lut Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Gratis på Finn under "gis bort" det aller meste. Et par lapper max på loppis.
prekæs Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Jeg skulle glatt inredet to hus for den summen, men hadde trengt ganske godt tid. Kjøpærnte hva som helst og måtte vel muligens vente på kuppene:)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Ja, skal titte der også, men en god del kommer jeg til å kjøpe nytt også. Feks det meste av sengene (ikke så mange doble underkøyer som deles ut), madrasser, sengetøy.. sofa tror jeg også, men skal titte. Gardiner føles ofte vanskelig å finne noe ok på gibort finn osv
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Hvor finner du kuppene? Jeg kan vente ganske lenge på gode kupp, men en del basic må man jo ha som senger, sengetøy, sofa osv..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 I fritidsboliger kan man jo gjøre noe annerledes og leke seg litt. Jeg ville gått for brukte møbler og pusset dem opp. Gjort det skikkelig personlig. Masse inspirasjon å hente fra magasinene Bolig Pluss og Rom 123. Så kan man heller spare noen kroner og bruke det på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Ja, har lyst å bruke tid på å gjøre det personlig. Elsker å lete på finn og har tenkt at mye av "stæsj", kommoder, osv osv kommer inn underveis som jeg kan male og lakke på litt. Uansett, kommer jeg ikke bort fra at det er ett HELT TOMT hus og at det er enkelte basic ting som senger og sengetøy jeg må ha der for i det heletatt kunne være der. Så det jeg tenkte var å kjøpe dette inn nytt og samtidig, for å bruke 3 år på å finne en seng jeg kan pusse opp, går ikke. Jeg må ha noe inn, så jeg har noe å ligge på og sitte i, så kan jeg bruke allverdens tid på å finne morsomme klenodier jeg kan pusse på litt :-)
prekæs Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Jeg har opptil flere sengesett av høye kvalitet kjøpt inn på Fretex til 29 kr settet. Usynlig brukt. Jeg har faste bruktbutikker jeg stikker innom flere ganger i uka og fant komfyr med keramisk topp til en slektning for 500 på ett slikt sted. Har kjøpt strøkne persiske tepper (og da mener jeg persisk) til 300 og vasket dem selv, siste kupp var en empirekommode hvor skuffene ikke var til å få opp til 350,- (god stand, men trengte å tørke litt innendørs slik at skuffene gikk opp) Man må ha tålmodighet og muligens se muligheter i gamle/brukte ting. Har haugevis av pyntelaken med håndbroderte motiver til en tier som eks. kan brukes til gardiner. Ikke alt jeg helt vet hvorfor jeg har og det skal jeg gi bort til noen som setter pris på det engang. (Jentungen begynner å få interessen har jeg merket meg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå