Gå til innhold

Til alle dere som går på eller har gått på blodfortynnende.

Krysser fingrene:)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på når dere har sluttet med dette, i hvilken uke i svangerskapet.

Jeg var på tidlig ultralyd i forrige uke, der så vi lite så vi skal inn denne uken også.

Legen sa da at hvis alt gikk bra denne gangen, skulle jeg slutte med Fragmin og Albyl-E i uke 12.

Når jeg kom hjem begynte jeg å bekymre meg, for hvis det er blodfortynnende som hjelper oss til å komme forbi uke 8. Hvorfor skal jeg slutte på det i uke 12 alt? hvorfor skal man ikke ha det hele svangerskapet? Er det liksom bedre blodgjennomstrømning i livmoren i uke 12?

Beklager mange spørsmål, kjenner at jeg er litt frustrert.

Mister snart all min tillitt til sykehuset, føler at de leker med liv.

Orker ikke å miste flere ganger, vil jo gjøre alt jeg kan for at det skal gå bra denne gangen.

Jeg er veldig takknemlig for alle svar:)

Fortsetter under...

Du skal nok høre på legen din...Men jeg fikk beskjed om å slutte med albyl-e i uke 28.... Men jeg gikk på crinone, prednisolon og albyl-e...

Crinone til ca nedtrapping rundt uke 8, prednisolon med nedtrapping ca uke 10 og da albyl-e til uke 28...(Sluttet i uke 26-27 jeg da,- for jeg glemte å ta dem med på ferie...kremt :)

Lykke Til sååå masse! Jeg mistet 3 ganger på ett år, men nuh er jeg i uke 34 og venter gutt.... Det går til slutt! Fordi vi fortjener det....

Jeg er bare utrolig glad for at jeg traff legen min,- Mortensen hos sentrumslegene her i Bergen... Han er et unikum og hjalp meg til å lykkes denne gangen.

Krysser fingrene for deg :)))

Hei Krysser fingrene : )

Så spennende med ny graviditet! Håper virkelig det går bra for dere denne gangen! Jeg skal krysse fingrene jeg også!

Jeg har jo desverre ikke kommet forbi uke 8 med blodfortynnende - men har ikke gitt opp ennå. Men, min lege har sagt at jeg skal gå på fragmin hele svangerskapet om jeg blir gravid igjen. Jeg har Leiden Mutasjon/APC-resistens. Skal gå på trombyl (liknende Albyl-e) også, men den skulle jeg slutte på tidligere, men jeg tror vi snakket om rundt uke 30...

Syns det høres rart ut at du skal slutte i uke 12!

Lykke til med den lille spiren!!!

Tusen takk for svar:)

Jeg vet man må høre på legen, men jeg blir jo litt skeptisk.

Vi har jo prøvd i 4.5 år, 1 exu, 3 sa og 1 ma, pluss to misslykkede ivf forsøk. Var ikke før den siste graviditeten at jeg fikk resepter på fragmin og albyl-e, Jeg går også på crinone, men vet ikke når jeg skal slutte med det.

Jeg vet at vi får det til til slutt, fordi vi fortjener det.Vi er en haug med sterke damer her inne.

Håper bare jeg ser et hjerte slå snart og at det fortsetter å slå i 1oo år:)

Kjære Luddes mamma, det vil gå bra for dere til slutt også, tenker på dere. sender de beste tanker.

Til Uglemamma,

Så koselig å høre at alt er bra og at du er i uke 34. Det må være helt fantastisk.

Jeg går på Rikshospitalet i Oslo, er stort sett fornøyd. Men føler at de har veldig god tid. det er ikke krise om man mister så lenge man er ung. Den holdningen liker jeg ikke. Jeg er 29, men det er ikke noe bedre for oss og miste enn en på 38, men jeg skjønner jo at jeg har flere år å prøve på.

Er du sykemeldt?

Masse lykke til:=)

Hei der :)

Jeg fikk en henvisning til en gynekolog for tidlig ul...Og han hadde den attituden at "Detter det ut så detter det ut, han ville ikke sykemelde noen"..... Jeg syns det er sprøtt at man ikke blir tatt seriøst...Om man er ung eller gammel eller hva...Usj. Håper du finner noen der som skjønner at som du sier,- smerten er jo vond uansett hvor gammel man er...

Å være i uke 35 nå, er helt fenomenalt... Har plutselig skjønt at det nærmer seg en fødsel ( ikke fullt så gøy ;P )... Masse spark og var hos jordmor i dag,som sa at alt var i skjønneste orden :)

Men tilbake til deg :)

Om du er under 30 skulle det ikke ha noe å si for legen dine. Hva om du planlegger minst 4 barn? Da har du jo hastverk lell...Og det er ikke noe de skal kunne bedømme. Etter så mange mistet,syns jeg virkelig de kan pushe på litt med hjelp... Min privatlege som ga meg pillecocktailen som reddet nurket denne gangen tar heldigvis kvinner med slike problemer virkelig seriøst. Han er cheerleader samtidig og sier at "Dette skal vi klare!" etc...

Prednisolon som han satte meg på,- er omdiskutert dog. Mange leger fnyser av slike nymotens metoder,spesielt de legene som ser på aborter som den mest natuuurlige ting i verden....Bah...Jeg tror ikke de har opplevd slikt selv da nei.

Prednisolon, liten dose altså, er immunforsvars-dempende. Legen min mente at grunnen til mine mange mistinger,- var at immunforsvaret mitt var overaktivt i livmoren og støtte fra seg "fremmedlegemer" ... Så nå da jeg fikk nedsatt immunforsvaret, da satt spiren trygt på plass. Jeg er overbevist om at dette var hjelpen jeg trengte. Jeg leste en undersøkelse fra England hvor bl.a. en kvinne med 22 (!) spontanaborter bak seg,- fikk prednisolon og så gikk det bra....

Jeg ble forresten sykemeldt fra dag 1 etter positiv test. Fastlegen min ville 100%, men jeg ville bare ha 60% for jeg elsker jobben min og kunne da ta det så rolig som jeg trengte.... Nå er jeg 100% sykemeldt pga bekkenløsning da.

Jeg håper virkelig at det er din tur nå. Virkelig masse! Og at noen skal skjønne at god tid er etter din definisjon,ikke deres bedømmelse. Veldig veldig lykke til! :) Skal følge med deg framover :)

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg gikk på blodfortynnende helt frem til fødsel. Fragmin og Albyl-E.

Tror ikke du bør slutte med det nei, men gå tiden ut. Aldri noe snakk om noe annet enn det på Ullevål. Måtte t.o.m øke Fragmindosen helt i slutten av svangerskapet da jeg kom over en vektgrense som krevde mer Fragmin. Følte at de hadde peiling på dette på Ullevål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...