Gå til innhold

symptomer eller hjertelyd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gravid for tredje gang. Har to jenter fra før av.

Dette svangerskapet er veldig ulikt. Kvalm og kaster opp noe jeg aldri har gjort før. Egentlig ikke lyst på noe i det hele tatt. Mest antidiller for å si det sånn.

Håra på beina vokser nesten ikke.

Hjertelyd på 160 begge ganger det har blitt målt.

Jeg tror jente

Mannen min tror gutt.

Så hva er sterkest......? symptomer eller hjertelyd?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har en gutt fra før. Med han hadde jeg like symptomer som du har nå, jeg var veldig kvalm og kastet opp hele tiden. Hadde ikke lyst på noe mat eller drikke (spiste nesten bare grønne lime med litt salt). Hår på beina vokste fort da.

Hjertelyd var rundt 160 i begynnelsen av graviditeten. I 6-7 mnd forandret den seg og da lå den på 135-145.

Jeg tror det blir en gutt :o)

Hmmm, ja spennende dette. UL 30 september.

Syns ikke håra på beina vokser hverken fortere eller saktere.

Sist jeg var hos legen var hjertelyden 152. Kanskje den går nedover???

Nå har jeg begynt på kvalmestillende medisiner, og det hjelper. Kaster ikke opp hver dag lenger og det kommer i såfall minimalt opp.

Da har jeg også begynt å spise litt annerledes. Går helt fint å spise epler, pærer, druer osv.

Men favoritten er fremdeles brød mat.

Hoved innlegger

Annonse

I dag er dagen......ENDELIG

Kjempe spent og er glad for at jeg snart kan sette meg i bilen og kjøre til undersøkelsen.

Får legge til at magefølelsen sier gutt.

Pluss plumbotesten også.

Den som er der inne banket i såfall kraftig på i går :D

Kjempe deilig og mannen min fikk også kjenne flere spark.

Melder tilbake om UL senere i dag.

(hovedinnlegger)

Den første måneden av mitt svangerskap var helt ok, 2 måned begynte det å skrangle og hele 3 mnd og begynnelsen av 4 var jeg heeeelt lost. Sov omtrent hele tiden, (for å unngå roping på elgen), var omtrent ikke oppe av senga/sofaen hele perioden. Var et sjokk for sinn og sjel når jeg da først kom meg ut av husets fire vegger. He he! Nå er jeg 18 uker på vei og formen begynner endelig å bli bra igjen! Har en voldsom apetitt (den har aldri vært borte da, selvom jeg bare gnafla mariekjeks og tørre rundstykker i de verste periodene) men er omtrent sulten/sjesken hele tiden! og gjerne på ting jeg IKKE likte før, som f.eks potetstappe med pølsebiter og en halv pakke (!!) sprøstekt løk og et tonn med ketchup... eller skive med et tjukt tjukt lag med nugatti. Hver sin lyst! Blir kvalm av meg selv noen ganger... he he... Prøver å være sunn også da :-) Men lystene skriker mest mot kliss, deriblandt sistnevnte nugattiboksen. Og litago yoghurt går det maaaasse av. Er også plaget av kviser! Noe jeg aldri har vært før, men nå popper de ut som bare det. Ser skikkelig ut som en pizza i trynet noen ganger. Vonde også, huff... Sist men ikke minst, så er sexlysten long gone. Sad but true :( Hadde veldig god sexlyst før jeg ble gravid, trodde kanskje den kom tilbake etterhvert som formen gjorde det, men nei... Stakkars mannen... Men hva skal man gjør? Sukk :)

Det var de fleste av mine symptomer, og var på UL i dag.

Inni magen min er det uten tvil ei jente! :D Jippi!!

Tvi tvi dere andre, med deres prinser eller prinsesser :):)

Legen var ikke i tvil. 200% sikkert en liten prins :D

Så det selv med egne øyne også.

Svangerskapet var jo helt ulikt fra jeg var gravid med jentene. Da var jeg kun litt uggen i uke 6 - 10

Hjerterytmen hadde sunket også, så det er helt vanlig med høy hjertelyd på alle små fostre.

Kjempe stas og vi fikk også grønn ny simo vogn på tilbud :D

Om det hadde vært jente hadde vi ikke kjøpt denne vogna.

Kjøpte vogn og sparte 3000,-

Dunpose og sparte 500,-

Ikke dårlig :D

SÅ ble jeg skrudd frem og ikke tilbake med termin. Trodde jeg var 18 + 2 men hode ble målt til 19 uker og magen faktisk til 20 uker (men det er normalt da sa han)

Lykkelige meg og heldige meg :D

Fordi alt var bra med den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...