twins2008 Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Skal start i jobb 1. oktober og er sliten. Gutta våre startet i barnehage i august 16 mnd gamle, og det går så fint med dem. De har dager fra ca. 9-15 og er trygge, blide og tillitsfulle gutter sier personalet. Godt for mor: ). Pga. hektisk tid på jobb ble jeg enig med sjefen min (han som spurte) at jeg skulle vente med jobbstart til oktober. Jeg har så gledet meg til noen uker med litt tid for meg selv, få gjort ting hjemme som man ikke har tid til med to små og senke tempoet litt. Ja, får det har jo vært et rimelig hektisk år. Under keisersnittet mistet jeg alt blodet mitt, lå på intensiven i 2 døgn og var ganske langt nede - men så kom vi hjem og man har/finner ekstra krefter for å ta seg av sine små (man kan jo ikke akkurat ta noen timeout). Det har vært så mye gleder og samtidig mye stress, hardt arbeid og lite søvn. Men nå som jeg skulle ha litt tid, føler jeg at luften har gått helt ut av meg. Akkurat som kroppen har fått tid til å kjenne på at den er sliten. På kvelden er jeg helt svimmel og føler meg lettere deprimert. Jeg får stressvondt i magen av og snakke med kolleger og tenke jobb. Jeg har en jobb som gjør at jeg har mye frihet, samtidig må jeg beregne noen netter borte hver måned (ca. 4-6). Jeg trodde det skulle gå greit å begynne igjen, men nå er jeg så sliten og ønsker ikke være borte fra mine skjønne små. Noen som har noen gode råd? Tenker så mye på det nå at jeg sliter med å sove om kvelden (uff, og søvn som man virkelig trenger). Kan jeg få sykemelding for dette? Har alltid jobbet, men nå føler jeg at jeg trenger en pust i bakken. Er det andre i samme situasjon? Eller som har vært der?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Kjenner meg vanvittig igjen. er det ikke slik det er å være mor? Man klarer alt, men hvis man kjenner etter ... GUD så slitne vi er. Tror det blir supert for deg å begynne i jobb. Man blir stimulert på en annen måte og det er deilig med voksenkontakt :-). Synes du bør prøve ihvertfall, det går nok mye bedre enn du frykter. Jeg er likedan, når jeg tenker på jobb ... grøss. Men når jeg er her, så går det jo fint. LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Gruet meg veldig til å begynne å jobbe og å være borte fra gullet mitt. Men så var det egentlig litt deilig å være litt sosial og tenke på andre ting enn barn hele tiden. Hadde god tid på tilvenning i bhg før jeg begynte å jobbe, og vet at lillemann storkoser seg der, mer enn han gjør hjemme med meg i lengden, blir ikke så mye som skjer da. Derfor er det greit å være på jobb når jeg først er der. Jobber 80% da, så kortere dager, det er deilig.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Hei, jeg tror det går bra med deg jeg. Selv begynte jeg på jobb igjen forrige uke. Mitt troll er bare 11 mnd. Jeg har gruet meg så utrolig mye i mange måneder. Samtidig er det veldig godt å få bruke hodet på litt andre måter enn å bare tenke bleier og grøt, og ikke minst få litt mer voksenkontakt og givende samtaler. Idag er jeg på jobb i Danmark, og skal være der hele uka. Ganske tøft med tanke på at jeg aldri har vært borte fra gutten min lenger enn 5 timer til sammen (har heller aldri hatt barnevakt). Pappaen er hjemme i permisjon noen uker til, og neste uke begynner mini i bhg. Så etter det kommer nok den største testen. Jeg tror det er tøffest for meg egentlig. Lillemann har det jo bra. I vår familie er det jeg som har den mest krevende jobben. Jeg jobber mest, har lengst dager, men tjener også mest. I tillegg jobber mannen 100% i skift. Så vi har en skikkelig kabal å legge. Likevel tror jeg vi skal få det til. Det kommer helt sikkert til å bli slitsomt til tider, men det får bare gå. Jeg tør ikke risikere å mer enn halvere lønna mi for å jobbe deltid (jeg kan ikke jobbe deltid i det firmaet jeg er nå -da må jeg slutte, dessuten har jeg et stort huslån som ikke betaler seg ned av seg selv), i tillegg til å miste verdifulle pensjonspoeng. ¨ Dessuten tror jeg lillemann har godt av at mammaen hans har en variert jobb. Jeg hater rutinearbeid hvor huet mitt kan gå på autopilot. Da blir jeg bare gretten og utilpass. Lykke til uansett hva du velger!
lille sprelle Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 håper du ikke nå står uten lønn med ulønnet permisjon - har du slike problemer som du nå har ,bør du være sykmeldt. bestill time hos legen din og snakk med ham/henne god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå