Gå til innhold

Hjelp,trenger gode råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 5mnd sov rundt fra ho var 3,5 mnd. I sommer begynnte ho å våkne igjen og det flere ganger om natta. Har holdt på med det siden. Begynnte med Nan og grøt på kvelden for 3 uker siden fordi jeg tenkte ho ikke fikk nok. Men,det har ikke bedret seg noe.

Nå har ho begynnt å streike med å ta puppen også på natta. Ho hyler og vil opp.Ho sover vanvittig lite på dagtid også. Slik har døgnet vært sånn ca de siste dagene:

Lagt seg ca:21.00, stått opp igjen fra 12-03.30, sovet fra 03.30-06.30,så oppe igjen. Formiddagslur fra ca 09-11. Så er det bare små lurer resten av dagen. Dette er jo alt for lite søvn.

Noen som har noen gode råd?

Hvilke rutiner har dere på deres 5 mnd gammle baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikke om jeg kan gi deg noen supre råd... Men vi har også slitt med å få vår nå snart 6 mnd gamle baby til å sove om natten. Vi startet med grøt da han var nesten 4 mnd, og det er egentlig først nå at han har blitt roligere og sover bedre... Men fortsatt er vi oppe 1-3 ganger å gir han smokken. Han har fått MME på natta helt til den siste uka, da begynte han å roe seg lett med smokken og sovne igjen uten mat.

Sønnen vår får nå grøt x 2, fruktmos x 1 og LITT MME i tillegg (vil sjelden ha, og er veldig småspist).

Vet ikke om det var noen gode råd, men ville bare si at det det er bare å holde ut... for det går seg til!!

Skrevet

Jeg har en på 7 mnd, som har begynt å våkne på natten, og er klar for dagen veldig tidlig. Fikk råd hos helsesøster å legge han tidligere, han ville slappe mer av og sove bedre, fordi han fikk da mindre inntrykk å fordøye, og slipper å bli overtrøtt. Vi brukte å legge han kl 8, men nå er det senest halv 7. Han sover litt lengre, men våkner litt på natten. Han sovner ofte av seg selv igjen. Vi legger han også ut i vogna på dagen, sover da 2-3 timer. Han sover ikke like godt inne.

Er jo verdt å forsøke?

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...