Gå til innhold

er dere klar over at transfett finnes i

Anbefalte innlegg

bla melkeprodukter dog naturlig... posesupper/sauser

Alle datostemplede bakevarer som kjeks og kaker, frityrstekte matvarer, chips, pommes frittes, alle pålegg som inneholder varmebehandlede oljer eller margarin skal betraktes som skyldige til det motsatte er bevist.

transfett øker det dårlige kolesterolet (LDL) og senker det gode kolesterolet (HDL).

http://www.lommelegen.no/322679/transfett

Fortsetter under...

jada, det er blant annet det som er grunnen til at mine unger sjelden får kjeks, at jeg lager all mat og kaker selv og bruker minst mulig ferdigprodukter. Det sammen med alle e-stoffene som er i ferdigmat. Men så liker jeg å lage mat da:)

Det verste er ikke bare transfett, det verste er natriumglutamat som er tilsatt i nesten alle posemat. Natriumglutamat er et stoff som skal få hjernen til å tro at det smaker mer. Den stimulerer nervecellene veldig mye, google litt på natriumglutamat, au au lesing.....Alle med mentale lidelser burde styre helt klart unna denne samt asparmatam.

men det selges jo som bare det sånne produkter da så folk har ikke skjønnt alvoret el har rett og slett ikke tid til å orke å gjøre om kostholdet sitt kanskje... Driver å lager en kokebok til meg selv nå som barna skal få når de blir store, der skal jeg skrive ukesmenyer, handleliste osv osv så håper jeg de følger etter meg den dagen de skal klare seg selv :-))))

I Danmark er reglene veldig mye mer strengere enn her, når de klarer det må Norge også klare det da... hmm Er industrien som holder igjen vet du.... makan.... Blir provosert og sinna!!!!!

Annonse

men ingenting ligger til rette for å lage hjemmelaget mat... er reklame for å gjøre livet lettere bla på tv og nettet osv osv så ikke rart folk velger å gjøre det sånn... Mange som ler av meg fordi jeg velger å lage mat fra bunnen av, hvorfor gjøre det når man kan velge et kjappere alternativ... Men jeg vil ha en god helse og bryr meg om hva jeg putter inn i munnen, burde flere gjøre i grunn...

Helt enig ang det å lage mat fra bunnen av! Har barn med cøliaki så her bruker vi gode rådvarer og barna har aldri smakt findus fiskepinner e.l.

Tar ikke lenger tid heller- det som tar lengst tide er oftest potetene som du setter på først så lager du jo resten mens de koker;)

Bruker vanligvis en 20min + så står maten på bordet;) Og det er når vi har kokte poteter- med pasta/ris/salat går det jo enda raskere;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...