Gjest Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Jeg har lenge likt jentenavnet Arwen kjempegodt! Visste ikke at det var fra Ringenes Herre (ser lite film..hehe), men har tydeligvis hørt det et eller annet sted... Min kjære drømte nylig at vi fikk ei jente som skulle hete Arwen, så nå liker også han navnet kjempegodt:) Men, jeg klarer liksom ikke å slå meg til ro med navnet.. Tenker at det blir for spesielt! Hva synes dere?
Sabii2 Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Kjempesøtt:) og sikkert ganske få som heter det.
Blomstersara Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Syns det er utrolig fint, men jeg forbinder det med Ringenes Herre jeg også. Allikevel er ikke det den værste assosiasjonen å ha. Jeg syns godt dere kan bruke det hvis det er favoritten deres. Folk kaller barna sine mye mer spesielle ting enn Arwen.
Gjest Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Det er ikke favoritten vår, men et vi vurderer. Favorittnavnet vårt er veldig populært nå, dessverre, så vi vurderer andre alternativer også Jeg bryr meg forsåvidt ikke så mye om det er populærnavn eller ikke, det viktigste er at jeg og pappaen er enige!
~Fru R~ Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Ser også lite film, og har ikke sett Ringenes Herre... Men trodde det var et guttenavn da jeg leste overskiften. Likte det ikke, desverre.
Miranda C Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Jeg trodde også det var et guttenavn da jeg leste overskriften, minner meg om Arwin. Jeg liker heller ikke navnet..
♥Nemi♥ Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Er LOTR-fan, så jeg synes Arwen er knallstilig!
Gjest Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Jeg heter det til mellomnavn og har mang en gang vurdert å ta det bort. Alle Ringenes Herre-kommentarene og vitsene gjør meg sprø! Nei, man burde ikke gi barna spesielle navn for enhver pris...
Gjest Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Takk for svar:) Greit å høre hvordan det føles å ha det navnet selv! Selv om jeg ikke forbinder det med Ringenes Herre selv, så gjør tydeligvis de fleste andre det. Jeg synes navnet er nydelig, så jeg synes du er heldig som heter det til mellomnavn Vi får se hva det blir til, sannsynligvis velger vi nok det navnet som er vår absolutte favoritt, selv om det er veldig populært!
Gjest Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Man skal selvfølgelig gå for det navnet man liker best og det er godt mulig at andre Arwen`er der ute har andre erfaringer enn meg. Men etter at filmene kom (var ikke så ille før det) "eksploderte" det i morsomheter og man blir litt lei til slutt... Nå bruker jeg det ikke i det hele tatt. Jeg er stolt av navnet mine foreldre har gitt meg, men å ha et navn som så mange forbinder med en ting og en person er slitsomt i lengden.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 Helt enig i at man skal velge det navnet man liker best! Vi har funnet det navnet vi liker best, men synes det er litt kjipt at det er så innmari populært. Uansett, jeg bryr meg ikke spesielt mye om det, ungen vår blir unik uansett navn
Cornelianelia Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Arwen er veldig spesielt, men det er det mange navn som er for tida. Men det er et navn som "alle" knytter til Ringenes Herre. Velger dere å gi datteren deres dette navnet, kommer dere ihvertfall til å fremstå som store Ringens Herre-fantaster for alle andre. Å velge dette navnet uten å ha noe forhold til boka eller filmene, virker merkelig, for det er jo der navnet kommer fra.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Navnet Arwen er et walisisk navn som betyr kvinnelig guddom, i følge navneguiden! Jeg har ikke sett Ringenes Herre filmene, så det er absolutt ikke derfor jeg liker navnet:) Om andre synes det virker som vi er RH-fantaster får så være, det bryr jeg meg overhode ikke om, men vil selvsagt ikke at jenta vår skal bli mobbet for et navn som er for spesielt!
Miranda C Skrevet 7. september 2009 #14 Skrevet 7. september 2009 Kan dere ikke si hvilket populært navn dere liker? :-) Er så nysgjerig ) tihi..
Gjest Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 Vi elsker navnet Emma! Jeg har likt det kjempegodt siden jeg jobbet med en gammel dame som het akkurat det, og det er mange år siden! Selvsagt mest populært nå som det er min tur til å få barn Det er vel sannsynlig at vi velger det uansett, har følt at hun skal hete det hele tiden...hehe
♥ Herligheten ♥ Skrevet 9. september 2009 #16 Skrevet 9. september 2009 Synes Arwen var kjempefint navn jeg!
Tante Blås Squaw Skrevet 10. september 2009 #17 Skrevet 10. september 2009 Arwen er nydelig, spesielt fordi figuren Arwen er en av de godeste i LOTR-bøkene. Hun er vakker og vis. Det eneste "problemet" med navnet er det norske ordet "arven"...see? Men i LOTR fins mange andre nydelige jentenavn - Eowyn, for eksempel )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå