Gå til innhold

Negativt igjen... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mensen i går, rugedag 12. Dette var vår 5. innsetting. Har nå satt inn 8 egg tilsammen, alle av god kvalitet. Har fortsatt 2 egg igjen på frys, men tror nok vi kommer til å gå videre privat først, ihvertfall få en ny vurdering av en annen lege.

Synes det er trist, men orker liksom ikke å ta det innover meg lengre. Lettere å bare komme over det, legge forsøket bak meg med en gang og heller planlegge videre. Håper vi vil lykkes til slutt bare jeg orker å holde på lenge nok!

Skrevet

Huff dette var trist å lese. Det er ikke mye man kan si for å gjøre tingene bedre, men sender deg en STOR trøsteklem herfra. Stå på jente, dette klarer dere

Skrevet

Hei.

Det var trist å høre. 8 egg av god kvalitet er jo mye!

fryseeggene får stå i 5 år på frys, så dere kan jo utsette de en stund.

skjønner hva du mener at man blir på en måte "likegyldig" selv om det er veldig trist.

Håper dere lykkes snart!

Skrevet

Ja, det synes jeg du skal. Hausken er flink - men det er sikkert flere flinke. Nå må du få sjekket ut om det er noe mer enn uflaks. Tenker på deg nå! God klem

Skrevet

Å, nei! :( Jeg tenkte på deg tidligere i dag og var spent på testedagen din i morgen. Så dumt at det gikk slik da... :( Skjønner godt at du bare ønsker å gå videre, ja... Ja, sikkert lurt å få en annen vurdering også.

Skrevet

Uff så leit! Ikke gi opp - gi deg tid til å være lei, men ikke gi opp, du kommer i mål! Støtter deg i å få vrudering av en annen lege, ofte er det abre litt som skal til. Kanskje andre medisiner, prednisol eller albyl-e. Verdt å få noen til å se over journalen din.

Skrevet

Hei det var veldig leit.....ja du har holdt på litt for lenge nå får en si uten det resultatet dere ønsker, og faktisk så tror jeg det er bra for deg jeg at du begynner bli litt likegyldig på et vis.... har det på samme måten selv. Bedre enn sånne enorme opp og nedturer med å bygge opp forventninger, bli enormt skuffet osv. Ønsker dere alt godt videre og jeg tror, holder man på lenge nok vil man lykkes til slutt..... i alle fall så lenge man ikke finner noe i veien for at du ikke skulle greie bli gravid.

Skrevet

Takk for trøst og støtte alle sammen:o) Det hjelper! Er veldig glad for å ha dere jentene her inne på forumet -dere forstår virkelig hvordan det er, og det er godt:o)

Når man har hatt flere forsøk så beskytter man vel seg selv litt ved å ikke bygge opp så høye forventninger pga man vet hvor tungt det da blir ved et evt negativt svar... Ihvertfall funnet ut at det funker best for meg. Husker jeg var helt knust etter første forsøket vårt, og det vil jeg ikke oppleve igjen!

Skal sende mail til Riksen og be om kopi av journal + samtale med lege og høre hva de har å si om oss. Så kommer vi til å sende kopi av journal til Hausken og Nordica i første omgang. Blir spennende å høre deres vurdering og hva de foreslår av behandling videre:)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Uff dette var trist. Skjønner at du prøver å ikke bry deg, det blir tøft med så mange forsøk bak seg :-(

Er helt sikkert fornuftig å høre med noen andre om de mener at noe annet kan gjøres for å få et vellykket resultat.

Skrevet

Hei! Uff, det var trist å høre. Det gjør vondt når det ikke går :(

Vi er på vårt 4. forsøk nå. Jeg er på dag 6 med to gullegg forhåpentligvis.:). Ventetiden er utholdelig.

Det jeg ville si til deg at vi har fått tips av en overlege om at hvis det ikke går for oss denne gangen, skal jeg antagligvis skjekke om jeg har endometriose. Det skaper nemlig "dårlig klima" og kan gjøre at egg ikke vosker. De finner nemlig ikke noe galt med hverken meg eller min mann og eggene våre har også vært av bra kvalitet. Da hjelper det jo ikke med innsett hvis eggene ikke vokser frem pga det. Kanskje du bør sjekke det? Hvis du ikke allerde har gjort det da.

Jeg håper virkelig også dere vil lykkes til slutt!

Trøsteklem

Skrevet

Uff...så trist... :(

Håper du kommer deg fort opp igjen. Heldigvis har du flere egg på frys. :) Det e jo kjempebra da. :)

Trøsteklemmer fra meg.

Skrevet

vil bare sende deg en stor trøsteklem! dette var overhode ikke fortjent!!*sint på sånt*:((

men håper du klarer litt til... du virker ihvertfal som en sterk jente som ikke gir opp..det går til slutt for de aller aller fleste...men noen trenger ett forsøk og andre igje trenger x-antall...ike gi opp!!

går selv til hausken og har 1 neg forsøk bak meg og holder på med 2 nå...de er veldig flink der også...sikkert fler med de men ihvertfall de jeg kjenner til...

masse lykke til videre!!

klem fra

Skrevet

Å neii Lie, det var vel nok et lite slag for deg. Gjenkjenner meg veeeldig i deg, så jeg sender deg noen tanker ikveld. Bra at du ser videre! Jeg gjør jo allerede det, som du kanskje husker, selv om jeg nå ruger på to frosne egg. Det er mitt 8. og 9. egg, av topp kvalitet, så det så.

Men vet du hva hausken skrev til meg? Han skrev at det er godt håp for oss med gode egg. "De parene blir alltid gravide til slutt" skrev han, og den beskjeden holder meg litt oppe nå føler jeg. Han ville ikke foreslå noe før jeg kom til samtale der, så jeg vet ikke noe mer om Hausken, annet enn at han er flink!!

Men nå skal jeg ruge ferdig på disse to små frosne spirene.

Jeg tror bare ikke jeg er så heldig at det klaffer på dette, siste skriket vårt ved Riksen. Men jeg merker at det hjelper meg litt å se frem, planlegge neste forsøk, det er kjekt at jeg allerede har en samtale time avtalt med Riksen. Så nå blir det samtalen med dem først, så blir det antagelig et IVF før jul håper jeg.

Skrevet

Takk for trøst, støtte og lykkeønskninger alle sammen:o) Håper virkelig alt dette strevet er verdt det og at vi får oppleve å bli foreldre en vakker dag!

lalla2008: Tøft med mange negative forsøk ja! Ventetiden er helt klart noe av det værste med denne prosessen. Håper du lykkes denne gangen:o)

Hadde laparoskopi før vi startet opp med IVF og de fant da ikke tegn til endometriose hos meg. Begge egglederne er tette, men alt så bra ut i livmoren. Så håper jeg slipper flere operasjoner...

vinden1: Takk for omtanken:o) Hadde jo ikke så store forventninger til dette fryseforsøket, men et håp har jeg jo hver gang om at kanskje det er denne gangen vi skal være så heldig å endelig lykkes? Husker godt at du var godt i gang med videre planlegging i det private ja, men håper du er så heldig å lykkes nå så du slipper flere forsøk. Krysser alt jeg har for deg nåXXXXXX

Godt å høre at Hausken mener det er godt håp for oss med gode egg ihvertfall! Kjenner at det hjelper på og gir håp nå ja:o)

Har du flere egg igjen på frys? el er dette siste sjanse på Riksen? Jeg skal ringe de i morgen og avtale tid for samtale med lege og be om kopi av journal. Håper ikke det er så lang ventetid nå... Måtte du fylle ut skjema og sende med kopi av legetimasjon for å få kopi av journal eller holdt det å sende det på mail?

Hvilken rugedag er du på nå? Mye symptomer? Jeg hadde mye murringer/ømt/press i både mage og korsrygg fom rugedag 2, akkurat som ved de andre forsøkene mine. Håper virkelig du lykkes nå!

Skrevet

Jeg er på rugedag 5 idag. Mye godtesjuk og trøtt, men vet jo at progestanen gir sånne pms symptomer, så denne gangen gidder jeg ikke å symptomjakte engang, iallfall ikke enda. Jeg blir kanskje mer nervøs om en ukes tid. Egentlig nyter jeg det litt, å gå og ha noe i magen som kanskje blir noe...mye bedre situasjon enn å vente på oppstart, vente på sprøytestart, vente på uttak...mm.

For kopi av journal sendte jeg inn kopi av legitimasjon til ivf seksjonen, samt et lite brev hvor jeg skrev at jeg ønska kopi av journal. Den kom innen en uke. Jeg mailer mye med dem der, bedre enn tlf, det er ofte vanskelig å komme igjennom på tlf.

Jeg har enda 2 fryseegg, men de skal få ligge der noen år. Jeg skal prøve andre ting nå!! Jeg vet ikke om de tilbyr meg et 4 forsøk men jeg skal iallefall prøve en annen klinikk nå..føler meg ferdig med riksen nå!

Skrevet

Lie; de i danmark sa forresten at dersom jeg fikk nesen tidlig etter forsøk kunne det tyde på at jeg trengte ekstra støtte i lutealfasen. Jeg får alltid mensen etter minimum 14 dg, av og til dag15-17, men mensen på rugedag 12 kan kanskje tyde på at du trenger litt mer støtte?

Skrevet

vinden1:

Første gangen jeg har fått mensen så tidlig som dag 12, men tok ikke crinone denne gangen, så kan være derfor. Ved de andre forsøkene hvor jeg har tatt crinone, har jeg fått mensen mellom rd 13 og 16. Men kan jo være at litt mer støtte er noe å tenke på ja?

Skjønner godt at du ikke gidder å jakte på symptomer. Hadde også en god følelse første uken som ruger, men andre uka merket jeg at jeg ble mer spent + at pms symptomene begynte å komme for min del... Håper ikke det skjer for deg nå, men at det er din tur til å lykkes!

Sendte en mail til riksen i dag med kopi av legetimasjon som jeg hadde skannet inn, og ba om kopi av journal. Så får håpe det ikke tar så langt tid før vi får den i posten. 1 uke gikk jo veldig fort! Fikk også time til samtale med lege i slutten av september. De hadde fått en avbestilling, så derfor fikk vi time så raskt:)

Vi har også 2 egg igjen på frys på Riksen, men tror ikke vi kommer til å bruke de i første omgang. Får se litt ann hvor lang tid det tar før vi kommer i gang med forsøk privat. Kommer nok til å bli rastløs med å komme i gang igjen ganske snart, så får se hvor fort vi evt får satt i gang i det private. Blir spennende å høre hva de har å si om oss:o)

Skrevet

ok Lie da ligger vi ganske likt i løypa fremdeles!! Har time 21 september hos lege jeg. Og de to på frys skal bare bli liggende der en stund til.

Idag er rugedag 6 og litt nærmere eksamen, ehh, mener testedagen. ha en fin dag i sola alle sammen!

Skrevet

Jeg har time 28. september;) he he... Reiser til Korfu i morgen og blir borte 1 uke, gleder meg!! Er nok ikke hjemme når du skal teste, så ønsker deg masse lykke til og håper virkelig du lykkes denne gangen så du slipper flere forsøk! Blir spennende å høre hvordan det har gått når jeg kommer hjem:o) Krysser fingre og tærXXXXXXXX

Skrevet

Jeg fikk også en menslignende blødning på rugedag 10. Her er litt av en historie.

4. ICSI forsøk. 2 egg satt inn den 27/8. Bruker 2 Crinone + albyl-e (hver morgen)

rd 8: store magesmerter (tror Tante Rød er rett rundt hjørne)

rd 9: Lys brun utflod, BFN

rd 10: Blødning med mørk brun rød crinone rester, BFN

rd 11: Blødning,men litt lite, BFN

rd 12: Har sluttet å blø. (har også sluttet å ta albyl-e)

rd 13: helt hvit Crinone rester.

rd 14: Hva F er dette???? BFP med Clearblue!!!!!

Har du testet deg på rd 14 Lie79*5 neg. ivf????

Skrevet

Hei tinybubbles!

Gratulerer med positiv test:o) Så morro! Er jo noen som får blødning selv om de er gravide, selv om det vel er litt uvanlig.

Selv tok jeg blodprøve på rugedag 14 som viste at Hcg var mindre enn 1, som betyr at det ikke har vært tegn til festing... Så desverre er jeg ikke gravid denne gangen heller:(

Ønsker deg masse lykke til videre med spiren(e)!

Skrevet

Hei igjen Lie 79! Jeg ønsker deg deg lykke til videre.

Klem

Skrevet

Ville bare sende deg en trøsteklem, men ser at dere er i gang med planlegging av nytt forsøk privat. Ønsker dere lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...